Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

hpPhilip

tekst valt soms weg en komt weer terug bij gebruik browser

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).

Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.

In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.

Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.

Mvg Philip

Schermproblemen.docx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Philip!

Je hebt de 2 afbeeldingen in een Word bestand geplakt. Dat kan, maar je kunt de afbeeldingen ook direct als afbeelding plaatsen, zodat de lezers geen Word bestand hoeven te openen. Ik zet daarom jouw afbeeldingen hieronder neer, zodat iedereen mee kan kijken, ook de mensen die geen Microsoft Word op hun pc hebben geïnstalleerd.:

5cdd5bdd0aba9-philip1.png

5cdd5bf118ab6-philip2.png

Het probleem is duidelijk, nu de oplossing nog.

Ik heb eerst 2 vragen voor jou:

1. Welke versie van Windows gebruik jij? Is dat Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10?

2. Je hebt het probleem alleen tijdens het gebruik van je browser. Welke browser gebruik jij? Is dat Internet Explorer, Firefox, Chrome of misschien een andere browser?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hallo, vriendelijk bedankt voor de snelle reply.

Ik gebruik Windows 10 Home en mijn browser is internet explorer (Google Chrome).

Moeilijk werken hoor met dit probleem.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Nee, de browser die je gebruikt is óf Internet Explorer óf Google Chrome. Wat wel zou kunnen is dat jij Internet Explorer gebruikt met als startpagina 'Google zoeken': https://www.google.be

Welke browser jij gebruikt kun je zien in de taakbalk. Dat is de balk die helemaal onderaan het scherm staat.

Onder de browser die op dat moment gebruikt wordt, zal een blauw streepje staan.

In onderstaande afbeelding is Internet Explorer de actieve browser. Dat zie je aan het blauwe streepje dat onder het pictogram  van Internet Explorer staat:

5cde9cfbb99eb-Chrome_en_IE.png

Dus nogmaals de vraag: wat is de naam van de browser die jij gebruikt? Dat is van belang voor de oplossing van je probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Prima, het gaat dus om Google Chrome. In de browser Google Chrome is standaard de hardwareversnelling ingeschakeld, maar die hardwareversnelling kan soms voor problemen zorgen.

Daarom adviseer ik je nu om de hardwareversnelling in Chrome uit te schakelen.

Hoe je dat doet wordt duidelijk uitgelegd op deze website: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-browser/2125-hoe-hardwareversnelling-in-chrome-aan-en-uit-te-zetten

Wanneer die tekst nu moeilijk te lezen is, dan kun je hem lezen door tijdelijk de browser Edge te gebruiken. De instructies die op die website staan, moet je daarna natuurlijk wel uitvoeren in de browser Chrome.

Wanneer je het schuifje achter 'Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar' op Uit zet, dan verschijnt automatisch de knop Opnieuw starten.

5cdecac2c83a8-hardwareversnelling_uitsch

Klik dan op die knop Opnieuw starten. Chrome zal worden afgesloten en opnieuw opgestart.

Controleer daarna of het probleem verdwenen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Beste,

ik neem je niet in de maling maar sinds gisterenavond heb ik geen problemen meer met wegvallende teksten.

Duimen maar dat het zo blijft.

In ieder geval heb ik de site bezocht en hem bij mijn favorieten opgeslagen zodat ik hem kan gebruiken als dit euvel zich weer voordoet.

Enorm bedankt voor je tijd en goede raad.

Vriendelijke groeten

Philip

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Het is natuurlijk erg mooi wanneer problemen uit zichzelf verdwijnen.

Omdat je probleem nu is opgelost, zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

Als het probleem onverhoopt terugkeert kun je een nieuw topic aanmaken of vragen om heropening van dit topic.

Nog een prettige dag en veel computerplezier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.942
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Juuls
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door travor
        Beste,

in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.

Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt;

• Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)

- Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.

Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.

- FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

2. Windows en tijden het gamen freezes.

Bij gebruik van Windows:

Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk

Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png

4. Mijn build:

5. BIOS

Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt

• Door h.dereus
        Als ik m'n browser open - maakt niet uit welke - opent deze steeds ongevraagd met dezelfde website.

http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_

Als ik bijv. naar de website van het PC Helpforum wil, verschijnt er het volgende in beeld:
        http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_url=http://www.pc-helpforum.be

Op het scherm verschijnt de tekst :
        Welcome to BT
        You are now sucessfully connected to your BT Home hub.
        We're going to guide you through a few single steps to finish getting you set up and online.
        Vervolgens mag ik op de knop 'get started' klikken. Dit heb ik niet gedaan.

Kan iemand mij zeggen of ik met een virus te maken heb. Ik kan het mij haast niet voorstellen, want ik werk met Norton Internet Security.

Henk

• Door Simon Vanhove
        Goededag
        Ik heb een witte streep op mijn computer scherm.
        Het is niet zichtbaar met donkere beelden maar als het beeld lichter wordt dan is het extreem zichtbaar.
        Dus heb ik een laag kwaliteit foto genomen voor het probleem te tonen.
        Het is de witte streep op de foto.
        Persoonlijk denk ik dat het een soort van krak is maar toch vraag ik het aan het internet voor de zekerheid.
        En ik weet niet als er regels zijn bij bepaalde topics dus sorry op voorhand.
        Allersins dankjewel voor mijn post te lezen en ik hoop voor binnenkort iets te horen.

• Door jroelens
        Ik vroeg mij het volgende af. Ik zit op browser chrome. Ik google, ik zit daar op facebook etc . Gevolg: ik krijg veel reclame van de topics die ik opzocht. Ik google informatie van een reis naar Taiwan.  ik krijg direct reclame van Taiwan.  Ik wil niet dat mijn vriendin dit ziet (verrassingsreis) 
        Stel: ik open een andere browser. En ik google daar niet op Taiwan en reizen 
        Vraag: Staan die twee met elkaar in verbinding?  Ga ik op de andere geen/wel  reclame krijgen? 

ik ben benieuwd. 
        PS gelieve alleen computertechnisch te antwoorden . Geen inhoudelijke antwoorden (zoals: waarom mag je vriendin dat niet zien etc)

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.