Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

lv

Dubbele waardes optellen en verwijderen dmv macro

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.

Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.

In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

Iemand die mij hierbij kan helpen? :)

Knipsel.thumb.PNG.7d945f7cfe0bd36cb406072791958f54.PNG

aangepast door lv

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

lv,

het is lastig voor mensen die je zouden willen helpen om dat te doen o.b.v. het getoonde plaatje. Kun je een excelbestand plaatsen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hierbij het Excel-bestand

In kolom 2 staan de artikelnummers die ik graag zou vergelijken. In kolom 1 staan de aantallen die ik van deze artikelnummers bij elkaar zou willen tellen. Verder is het wenselijk dat de overige artikelnummers in dezelfde volgorde blijven staan en de overige informatie over de artikelnummers behouden blijft, wanneer mogelijk zelfs de afbeelding.

Voorbeeld.xlsm

aangepast door lv

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Laura,

bv cel B3 in je bijlage is leeg. Moet dat geïnterpreteerd worden als is gelijk aan de waarde in B2? Of is er geen partnr bekend?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hiervan is inderdaad geen artikelnummer bekend

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

of deze.

blad BOM (2) staat er enkel om bij het testen terug over alle gegevens te beschikken

aangepast door emielDS
    bestand bijgevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De resultaten kloppen mijns inziens niet.

Enkele voorbeelden,

Op de originele lijst heeft artikel 515508CC 12 stuks terwijl in de verzamellijst 16 wordt aangegeven.

Op de originele lijst is er een artikel 535594CC dat in de verzamellijst ontbreekt.

Je hebt de perfecte code in module1 staan om het aantal unieke elementen weer te geven.

Als je deze code draait kom je uit op 228 terwijl de verzamellijst er slechts 206 weergeeft.

aangepast door bakerman

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.240
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Bird1973
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Benjaplus
        Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
      • Door Kadoim
        Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
        Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
        Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.

Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
        Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.

Alvast bedankt voor de hulp!
        Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
      • Door Excel dummy
        Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
        Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
        Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.

Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 

Heeft er iemand raad hierbij?

Alvast bedankt!
      • Door Rik123
        Beste lui,

Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.
        De code hiervoor is de onderstaande.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub

Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?
      • Door RuudvanDoorn
        Ik heb dit nog steeds niet gevonden. 
        Ik heb een brief voor de klanten van mijn webshop maatjemeer.nl .
        Nu heb ik op pagina 1 de brief. 
        Op pagina 2 allerlei variabelen die klantafhankelijk worden ingevuld.
        Hoe kan ik permanent instellen dat bij het afdrukken alleen de eerste pagina wordt afgedrukt.
        En ja! Ik begrijp dat ik dat kan aangeven bij de printerdialoog.
        Maar ik wil er niet om hoeven 'denken'.  Gewoon ctrl P en printen maar.
        Het document zelf moet dus aangeven wat geprint moet worden.
        Iemand een idee of oplossing? 
        Misschien is het erg simpel, maar ik krijg het niet gegoogeld
        Bedankt alvast voor de gedane moeite.

Ruud van Doorn
        www.maatjemeer.nl 
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.