Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Rob Embrace

getal afronden naar vast gestelde waarde.

Aanbevolen berichten

• Topicstarter
  •    0

de laatste formule werkt toch niet helemaal goed er komt steeds 17 uit.

de eerste werkt wel goed maar geeft geen 0 bij 0 input.

Zou je nog eens willen kijken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

25 minuten geleden, Rob Embrace zei:

de laatste formule werkt toch niet helemaal goed er komt steeds 17 uit.

Ik heb het opgelost. Formule 1 gepakt en er een voorwaarde bijgezet.

De formule geeft het juiste resultaat, er zou geen extra voorwaarde bij moeten komen, als tenminste de vraagstelling niet gewijzigd is. Kijk de formule die je gebruikt eens goed na.

Let ook goed op als je de formule kopieert. In de formule komt verschillende keren A1 voor en vóór de 1 van A1 heb ik met opzet geen dollarteken geplaatst omdat ik ervan uitging dat je de formule naar beneden zou moeten kunnen kopiëren. Maar als er steeds alleen maar naar A1 gekeken moet worden en (na kopiëren) niet naar A2, A3, enz. dan moet je in de formule A1 vervangen door A$1 (4 keer in de formule).

aangepast door alpha

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...