Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Ik probeer pianospel op te nemen met de ingebouwde microfoon van mijn HP-laptop (intel Core i5) met Windows 10 en dat gaat deels prima met het programma Audacity, alleen worden op een gegeven moment de langere tonen afgekapt. Kan ik mijn microfoon anders instellen, het lijkt wel of hij na een poosje zelf de zachte tonen eruit haalt.

geluidsvoorbeeld vervorming bij opnemen.mp3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je hoort is de werking van een 'noise gate' in het opnamecircuit: wanneer het signaal onder een bepaald volume (luidheid) komt, wordt het onderbroken.
Dit wordt met opzet gebruikt om bepaalde (stille) stoorgeluiden te onderdrukken, bvb. het ruisen van een ventilator.

Ik vrees dat daar niet veel aan te verhelpen valt in de instellingen, waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door de mechanische opbouw en plaatsing van de ingebouwde microfoon. (In de versie van Audacity die ik heb vind ik toch nergens de mogelijkheid om dit te wijzigen bij de opname)

Die ingebouwde microfoon is niet bedoeld om kwalitatief hoogstaande opnames te maken, maar om een stem op een verstaanbare manier op te nemen en door te sturen, bvb via skype.

Je kan eens deze test doen: sla één enkele toon aan op de piano en laat die uitsterven. Waarschijnlijk hoor je in de opname het geluid plots stoppen als de toon stiller wordt.

Ik vermoed ook dat je laptop tamelijk ver van de snaren staat, dit zal dit effect nog versterken.
Voor een goede opname zou de microfoon zo dicht mogelijk bij de pianosnaren moeten staan, maar dit is uiteraard niet eenvoudig te doen.  Probeer eens de laptop zo dicht mogelijk op te stellen en experimenteer met de plaatsing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.127
    • Meeste online
      1.622

Nieuwste lid
    Thibo.a3
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Jens Van den Nieuwenhuysen
      Hallo,

Van de ene op de andere dag besloot mijn USB headset (HyperX Cloud 2) zeer raar te doen. Er kwam namelijk niks anders uit dan zo'n statisch buzz / hum geluid (zie bijlage).

Ik weet niet hoe ik het probleem kan of moet omschrijven of anders had ik mijn eigen research reeds gedaan op het internet. Reeds heb ik wel enkele variabelen kunnen uitsluiten. Het ligt volgens mij niet aan de headset zelf want deze functioneert naar behoren op mijn laptop. De microfoon van mijn webcam werkt wel op mijn computer dus ik ben helemaal in de war.

Kent iemand dit probleem?

Mvg,
      Jens
      microphone_test.wav
    • Door Mike9090
      Ik deed een paar weken niks met mijn microfoon en nu wou ik bellen met een paar vrienden op discord en nu is mijn microfoon input niet meer van mijn microfoon maar mijn desktop geluid (youtube videos, notificaties, elke andere site of vorm van geluid). Ik heb geprobeerd om in apparaatbeheer te gaan en mijn microfoonprogramma's te verwijderen en weer te downloaden, net zoals als mijn geluid het niet doet. Dat werkte niks. Verder heb ik andere dingen opgezocht maar die werkten niet.

• Door ThijsM
      Beste allemaal,

Sinds een paar weken doet mijn, Blue Snowball, microfoon het niet. Ik heb geprobeerd de software up-te-daten (Stuurprogramma bijwerken), maar daar kwam het volgende bericht uit:

USB Audio Class 1.0 and 2.0 DAC Driver "De gegevens zijn ongelding"
      Apparaat status: Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Mijn broer heeft zelf ook een Microfoon, maar zelfs die deed het niet en kreeg het zelfde bericht als hierboven. Ik heb daarna mijn webcam geprobeerd, maar daar kwam het zelfde bericht uit? Maar daarnaast deed de webcam zelf het ook niet? Ik heb via internet wat tips opgevolgd om nieuwe software updates voor deze stuurprogramma's te downloaden, er voor zorgen dat Windows niet de update uitvoert wanneer het apparaat op de computer word geïnstalleerd en nog veel meer. Maar allemaal zonder succes.

Systeem informatie:

Windows: 8.1
      Ram: 16GB
      Type systeem: 64-bits
      Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz

Heeft iemand het zelfde probleem en heeft iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten,

Thijs

• Door Fred123
      Beste,

Sinds kort werkt mijn front speaker aansluiting niet meer. 
      De microfoon werkt wel nog.
      Het lig niet aan de speaker want wanneer ik hem aan de achterkant aansluit werkt het wel nog.
      Ik heb al meerdere keren de HD AUDIO aansluiting opnieuw eringestoken, maar nog steeds hetzelfde probleem.
      Ook staat mijn front input geselecteerd als ingeschakeld bij realtek audio manager
      Alstublieft help mij.
      Alvast bedankt.
    • Door OliviervDam
      Zodra ik mijn computer aanzet staat mijn microfoon op niveau 64, en zodra ik met verschillende dingen bezig ben dan gaat hij naar 100 en dan weer naar 64, hij blijft schommelen.
      Ik heb hier nooit last van gehad, het gebeurt plots ineens de laatste maand.
      Het is erg vervelend sinds ik mn microfoon gebruik op TeamSpeak en daarvoor moet ik telkens zodra hij switcht het veranderen.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.