Ga naar inhoud

Verschillende formules en getalnotaties in één zin/cel


Benjaplus

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

 

Mijn probleem:

Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

 

Alle ( ) moeten formules worden

 

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

 

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

 

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

 

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)

43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)

en de andere moet vet gedrukt worden

 

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

 

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van " & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & " over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder vermelding van factuurnummer: " & A14

Dit lost je formuleprobleem op, maar het vet gedrukt maken van delen tekst kan je mi niet bereiken zonder VBA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bakerman zei:

="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van " & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & " over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder vermelding van factuurnummer: " & A14

Dit lost je formuleprobleem op, maar het vet gedrukt maken van delen tekst kan je mi niet bereiken zonder VBA.

Bedankt voor de reactie alleen ik loop nog steeds tegen wat problemen aan.

 

Het probleem ligt hierin:

" & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & "

 

als ik de ; gebruik krijg ik een foutmelding en werkt hij niet omdat notitie_tekst dan niet bestaat daarom heb ik de ; verander in , daarnaast heb ik de 00,00 in 00.00 veranderd omdat ik anders 0,245 kreeg in plaats van 245.10. (Dit komt volgens mij doordat mijn excel op nederlands staat ingesteld en dan wordt er een punt gebruikt inplaats van een komma bij geld bedragen (Mocht iemand daar iets op weten hoor ik dat ook graag))

 

Dus toen kwam ik uit op de volgende formule:

=""&TEKST(H36,"€ 00.00")&" voor "&TEKST(VANDAAG()+14,"dd-mm-jjjj")&""

 

Wat veranderd in:

€254.10 voor 06-11-jjjj

 

Dus dan zijn we er bijna, alleen weet ik niet waarom jjjj niet veranderd in 2019

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.