Ga naar inhoud

Cursorcel inkleuren

Mustang365
 Delen

Aanbevolen berichten

In excel is de cel die je kunt verplaatsen, en die ik gemakshalve de cursorcel noem,

dikwijls omringd door groen. Toch moet ik veelal wat zoeken om die te vinden.

Is het mogelijk om de cel zelf wat meer cachet te geven door die in te kleuren? Zo ja, 

hoe dien ik dit te doen? Ik meen van over de voorlaatste versie te beschikken van excel.

Reeds bedankt voor het antwoord,

mustang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk  Alt en F11 , nu kom je in de VBA omgeving. dubbelklik links boven in het kleine vak op het werkblad.

Nu opent rechts het grote vak, en plak daar de code in, en klik op het grote kruis rechts boven.

Sla je bestand nu op als "werkblad met macro's " dus als .xlsm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
 Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.161
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Tecnare
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Bammens
      Ik werk met Windows 8 en heb in Word en Live Mail een witte achtergrond.  
      In oudere Windows versies was het mogelijk om standaard de kleur van de vensters te veranderen. (Ziet foto)
      Hoe doe ik dat in Windows 8?

• Door Windrush
      Ik zou graag het volgende willen:

ik heb een tabel met daarin wekelijkse scores van sporters in een vereniging.
      Per sporter een rij met opeenvolgend gehaalde wekelijkse scores.
      Ik wil een rangschikking van de sporters maken op de het gemiddelde van de 3 beste scores in de rij.
      Dat op zich is geen probleem, met behulp van de functie 'grootste', haal ik de 3 hoogste scores uit een rij en deel de som door 3, daaruit ontstaat een nieuwe kolom met die gemiddelde scores, en daarop kan ik dan rangschikken.
      Maar wat ik leuk zou vinden is dat ik die drie hoogste scores per rij waarop die gemiddelde score is gebaseerd zou kunnen 'highlighten' in de tabel,  waardoor ze 'eruit springen'.
      Kent iemand een 'truc' daarvoor?

Bedankt,

groeten,

Erwin.
    • Door Mirjam van Ravesteijn
      In één specifiek document verspringt de cursor steeds helemaal naar boven of beneden bij het plaatsen van een dubbele punt (:) of bijvoorbeeld bij het gebruik van de shift-toets. Ik heb al van alles geprobeerd:
      Taal toetsenbord opnieuw instellen Ander toetsenbord aangesloten Document overgetypt zodat alle verborgen lay-out eruit was Degene van wie ik het document kreeg, heeft deze problemen absoluut niet en we werken allebei met Windows 10. Wie weet wat ik nog meer kan doen?

• Door hoekwi
      Hallo,
      ik heb een pc met een continue draaiend rondje bij de cursor. Ook gaat de cursor steeds over het scherm ..het lijkt dat ie dan iets laad en dan ineens iets doet en daarom over het scherm moet. Ook is in internet explorer iets veranderd. Ik kan google niet meer goed gebruiken.
      Ik heb ontdekt dat web companion erop stond. Deze heb ik geprobeerd weg te halen. Ik heb Malwarebytes gebruikt, ik heb het programma via configuratiescherm verwijderd.
      Maar het probleem is er nog steeds.
      ik heb hier het nodige doorgespit en daarom alvast een log filetje gemaakt zoals ergens aangegeven was in een onderwerp met soortgelijk probleem. Met rsjt...oid.

Ik zou het fijn vinden iets van iemand te horen.

Groeten Willem
      log_20160229.txt
    • Door rudiger314
      Hoe kan je in Excel 2010 een celopmaak definiëren in functie van de variabele celinhoud/waarde. Bijvoorbeeld: indien de waarde van de celinhoud groter dan nul is wordt de celachtergrond groen (of de letterkleur wordt groen) en wanneer van diezelfde cel de celinhoud/waarde kleiner is dan nul wordt de celachtergrond rood (of de letterkleur wordt rood). In mijn oude Excel 2007 was dit makkelijk te vinden. In de 2010 versie vind ik niets. Alvast erg bedankt voor de hulp.
  • Nieuwe aanmaken...