Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Opa-smedje

In een sheet de bovenste lijnen blokkeren tegen het scrollen: hoe?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik wil in een exel shaet de 2 bovenste lijnen blokeren zodat ze niet mee scrollen maar dat lukt niet want hij blokeert steeds 7 lijnen hoe komt dat ?

Ik heb ook een probleem met het ingeven van datums, als ik 1/1/1901 ingeef geeft hij het als 1/01/1901 weer, als ik in hetzelfde vak 1/1/1899 ingeef zet hij het wel als 1/1/1991 neer. Het lijkt dat er een probleem is van zodra ik in de 1900 ga. Wat is er mis

aangepast door Passer
Ik maakte je titel even wat duidelijker - enne: welkom op PCH hé !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het klopt wat die 1900 betreft, Excel rekent niet met een datum voor 1900. Normaliter herkent Excel datums automatisch en worden cellen zo opgemaakt dat je ermee kunt rekenen. In een lijst met datums werkt dat echter niet als de datum voor 1900 ligt.

Om jou probleem op te lossen wat betreft de datumnotatie ga je naar Celeigenschappen -> Aangepast.

Geef daar de volgende celeigenschap in in het vakje Type: d/m/jjjj

Op je eerste vraag kan ik niet antwoorden zonder het bestand te zien. (of een kopie zonder gevoelige gegevens, maar waar het probleem zich ook voordoet)

aangepast door dotchiejack

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor wat betreft de eerste vraag: waar staat je cursor als je de instelling maakt?

Dat moet nl op de eerste regel die mag/moet scrollen zijn, bij jou dus regel 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...