Ga naar inhoud

Ethernet - WIFI verschillend netwerk

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb recent een Linksys velop wifi systeem geïnstalleerd om het bereik binnenhuis te vergroten, waarbij ik het wifi gedeelte van de telenet modem uitgezet heb.

Dit werkt allemaal prima, alleen heb ik nu een probleem met het feit dat mijn ethernet en wifi als twee afzonderlijke netwerken aanzien worden. Hierdoor kunnen bepaalde apps (bijvoorbeeld op de gsm of laptop die verbonden is met wifi) niet meer communiceren met apparaten die verbonden zijn met de kabel. Zo ziet o.a. mijn laptop de NAS niet meer in het netwerk en kan ik mijn surround systeem niet meer besturen met de gsm. 

Alles via de kabel heeft een IP met 192.168.0.... en mijn wifi zit op 192.168.1.... 

Ik heb geprobeerd de wifi eveneens te wijzigen naar 192.168.0.... maar dit had geen resultaat.

Hoe zorg ik ervoor dat beide netwerken als 1 aanzien worden en met elkaar kunnen communiceren?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet niet alleen naar 192.168.0.*** zetten maar ook DHCP uitzetten anders werkt het als 192.168.1.***

Dus moet je Bridge mode (klik stap 7)

Dan wordt DHCP uitgezet.

Invullen

192.168.0.*** geef Linksys een IP adres

255.255.255.0

192.168.0.1 = Telenet router

DNS = 192.168.0.1

DNS2 = 1.1.1.1

aangepast door stegisoft
Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...