Ga naar inhoud

Windows verkenner opruimen


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Velen zullen het prettig vinden maar ik erger mij er mateloos aan en wil het nu opruimen.

De windows 10 verkenner in mijn 64bit versie heeft vele opties open staan waaronder zelfs dubbel!

Ik wil de volgende verwijderen maar kan op internet geen echte oplossing vinden.

Het gaat om - Snelle toegang - OneDrive - Deze pc.

Ik wil dus alleen de relevante drive's en netwerk drive's/pc's zichtbaar hebben.

Wie weet een nette oplossing?

Ik begreep dat ik dan eventueel ook iets in het register aan moet passen, dat is voor mij geen probleem.

 

B.v.d.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daarvoor geen structurele aanpassingen (in het register) voor gaan doen omdat ik vind dat het niet nodig is.

Open de verkenner.

Sluit OneDrive, Deze pc en Netwerk (dichtklappen).

Gebruik enkel nog Snelle toegang en koppel daar de mappen aan die je steeds gebruikt.

Stel de verkenner in zodat die enkel opent in Snelle toegang.

 

Net als Office heeft de Verkenner ook een Lint ofwel een balk met daarin een aantal veelgebruikte en (of) handige opties. Daarnaast zijn er ook nog meer permanent instelbare opties van de Verkenner en precies daar gaan we eens wat dieper in duiken. Klik in het Verkenner-lint op de tab Beeld (1) en aldaar op de knop Opties (2). Klik op Map- en zoekopties wijzigen (3).

 

  afbeelding.png.9c24dc80a421ab4c18f4a59a310758e5.png    afbeelding.png.86fa81f4596a021af571d489169ce411.png

Tabblad Algemeen.

 

Onderstaande afbeelding geeft de aanbevolen instellingen weer. Let in uw geval vooral op de instelling bij Verkenner openen in:

 

afbeelding.png.53076c0e0ba2ae724bd901152479b151.png

 

Zolang je nadien de mappen OneDrive, Deze pc en Netwerk ongemoeid laat zullen ze gesloten blijven.

 

PS: ik zie dat dotchiejack net geantwoord heeft terwijl ik mijn antwoord klaar maakte. Je kunt inderdaad ook  de vinkjes bij Privacy weghalen maar dat is een persoonlijke keuze. Persoonlijk vind ik dat nu net handig dat die recentelijk geopende mappen en bestanden weergegeven worden. Maar nogmaals, het is heel persoonlijk.

 

aangepast door droske
Kleine toevoeging.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

 

Jouw advies geeft mij geen oplossing!

Zo blijf ik nog steeds met (dubbele) rotzooi zitten die ik nooit gebruik!

Ik wil alleen ouderwets de drive's zien die in mijn pc zitten en niet die extra microsoft ideen die alleen maar storen.

Dus weg met Snelle toegang, OneDrive, en Deze pc, waar allemaal zaken in staan waar ik nooit iets opslaat zoals afbeeldingen, documenten e.d.

Ik vind dat allemaal hoogst irritant en storend.

 

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt deze uitleg je op weg : https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner_navigatiestructuur_uitkleden.html

 

Er zijn wel registerwijzigingen nodig, maar dat zou geen probleem zijn.

Maak een backup van het register vooraleer je ermee gaat experimenteren, zodat je bij problemen nog terug kan.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent op zoek naar iets dat (nog) niet bestaat. Ik vrees dat je zelf een besturingssysteem moet gaan ontwikkelen. :vraagteken_animatie:

 

Ik ben het met je eens dat de Windows 10 verkenner erg chaotisch in mekaar is getimmerd. Binnen de instellingsmogelijkheden van Windows 10 zelf kunnen al heel wat persoonlijke wensen in vervulling gaan. Zelf maak ik me niet al te druk om de indeling van de verkenner. Over hetgeen voor mij niet van toepassing is kijk ik gewoon heen.

De aanpassingsmogelijkheden die er nog meer zijn heb ik hier de revue zien passeren en waren mij bekend. Ik denk ook wel dat die voor 99,99 % van de Windows 10 gebruikers volstaan doch niet voor iedereen zo voor de hand liggend zijn om die aanpassingen zelf te kunnen uitvoeren. Persoonlijk vind ik dat schoonepc, ondanks mijn zeer groot respect voor zijn werk, met dergelijke onderwerpen commerciële bedoelingen heeft en dat kan hem niet kwalijk genomen worden. Het is aan de verstandigen onder ons om te oordelen of het wenselijk is er al dan niet gebruik van te maken.

 

Je strafste verzoek is toch wel dat je Deze pc helemaal uit de verkenner wenst te zien. Dat is een aanslag op de basis van het besturingssysteem zelf en dus tegen alle logica in hoor, geloof me.

Ik denk dat je geholpen bent met een cursus Windows 10. Het gaat je een heleboel mogelijkheden doen ontdekken waardoor u zich zeker gaat kunnen verzoenen met dit besturingssysteem en de omvangrijke mogelijkheden om het aan je persoonlijke wensen aan te passen. De scherpste kantjes zullen er dan wel afgevijld zijn. Het is de kunst met met de andere te leren leven. In onze samenleving is het overigens ook niet anders.

 

Ik hoop je met dit antwoord niet geaffronteerd te hebben, doch van dienst te zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, dotchiejack zei:

misschien is Ts geholpen met een  andere verkenner?

http://multicommander.com/

Dat is volgens mij net het tegenovergestelde van wat Cor-Assa wenst, nog uitgebreider en complexer.

 

Gewoon Windows 10 goed onder de knie krijgen en er gaat een nieuwe wereld voor je open. Je gaat de vorige Windows versies snel achter je kunnen laten. Niet achterom kijken maar vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.