Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.849
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Frank1981
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door RoyXew
      Hallo beste mensen,

Na flink wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn pc een nieuwe processor nodig heeft. Nu heb ik gekozen voor de "i7 7700k": 
      https://maxict.nl/intel-core-i7-7700k-boxed-processor-p7265154.html?btwview=in&utm_campaign=pricewatch&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers. 

En aangezien mijn computer kennis redelijk gemiddeld is weet ik niet zeker of dat deze processor op mijn moederbord past. Volgens windowskey+ x, uitvoeren, msinfo32 is het systeemmodel de "MS- 7996" dus dat zou dan de MSI H110M PRO-VD moeten zijn. Nou vroeg ik me af of dus de i7 7700k op dat moederbord past.

Als er nog andere dingen zijn waar ik rekening moet houden bij het vervangen van mijn processor laat het me alstublieft weten, want ik heb het nog nooit eerder gedaan dus ik ben van plan met een tutorial van youtube die processor te vervangen.

Iemand die me kan helpen? 
    • Door Grandaelus
      Hallo degene-wie-dit-leest

Als ICTer zijnde ben ik graag aan het probleem oplossen en upgraden van systemen.
      Alleen loop ik tegen een probleempje aan met mijn laptop.
      Nergens op internet kan ik meer geldige informatie vinden over mogelijkheden van grafische upgrade van mijn laptop.

Het gaat hier om de Packard Bell EasyNote LJ65 (LJ65-CU-014).

Uiteraard heb ik al ondervonden dat het upgraden van RAM naar 8GB mogelijk was en ook volledig in gebruik wordt genomen door het systeem (zonder vertragingen).
      Ook heb ik ontdekt welke processoren op de socket passen en compatible zijn met het systeem en chipset (GM45).

Één iemand op internet omschrijft BIOS problemen met de ATI Radeon HD6770M.
      Echter is dit ook al een lange tijd geleden, dus weet ik niet of iemand al oplossingen heeft ontdekt of gecreëerd.
      De laptop draagt tot hedendaags nogsteeds zijn HD4570M.
      Netjes kaartje voor zijn tijd, maar voor een ICTer is het in deze tijd een slakje geworden.
      Ik houd sowieso de koelpasta vers ieder jaar ongeveer, gezien oververhitting niet ver te zoeken is, vooral met de fabriekswaarde pasta.
      Er zitten nou eenmaal niet verkeerde onderdelen in en prestatie wekt nog altijd hitte op, ook in een samengeknepen PCtje als deze.

Dus laat ik maar neerkomen met de conclusie, voor de ik-will-niet-alles-lezen lezers:
      - Wat is de hoogst/laatst compatible videokaart voor de LJ65-CU-014?
      - Dit betreft elk mogelijk merk, fabrikant en type, zolang het gaat om nette prestaties.

MVG
      Sytse
    • Door Soulayman El Mathari
      ik zou graag willen weten of ik mijn dual core e5200 kan overcloken

ik heb een foto van mijn specs bij gezet 

alvast bedankt

• Door Tom Konings
      Hallo iedereen!

Mijn pc wordt de laatste tijd steeds trager, en dat ligt volgens mij voornamelijk aan de processor. Wat gek is is dat als ik taakbeheer open hij iets van 70% processor usage aangeeft, terwijl ik zelf op zo ongeveer 30% uitkom als ik de verschillende processen zelf optel... Dit veroorzaakt vervolgens hele lage fps (op world of tanks, dat speel ik het meest).
      Dit is vrij snel achteruitgegaan : vorig jaar heb ik een nieuwe videokaart gekocht, alles op max graphics met 60fps, nu staat alles op minimaal met 30fps... Mijn processor is een AMD FX 4100 quad core processor, 3,6GHz. Deze pc is al wel 6 jaar oud, zou het daaraan liggen?
      Alvast bedankt,

Tom
    • Door JustRomeo
      Goeienavond,
      De afgelopen paar weken heb ik last van processor problemen.
      Het grootste probleem wat ik op het moment heb is dat mijn processor percentages extreem hoog zijn.

Bijvoorbeeld :
      Als ik op mijn hoofdmonitor een game heb aanstaan, en op mijn andere een youtube video op fullscreen, dan zit mn processor al op 95-100%
      een paar weken geleden had ik hier geen last van, dus ik heb geen idee waarom dit ineens gebeurt.

Wat kan hier het probleem zijn?

Specs:
      Besturingsysteem : Windows 10 pro
      GPU: Nvidia GTX 1080 X 8GB
      CPU: Intel I7 7700k - 4.2 Ghz
      RAM: HyperX Fury 16GB
      Moederbord: MSI Z170A

• Nieuwe aanmaken...