Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Ik ben toch bang dat de enigste oplossing overblijft Windows 10 opnieuw te installeren met behoud van bestanden.

Hierdoor zou Windows 10 weer nieuw op je pc komen te staan, alleen de geïnstalleerde programma's zou je er daarna opnieuw op moeten zetten.

Dus zorg voor een goede backup en instellingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Backupen dat is eigenlijk altijd belangrijk want een pc kan altijd kapot gaan waardoor je alles kwijt kan raken.

Hiervoor zijn een aantal opties via  een programma of één op één kopieer naar bv. een USB-stick opf Cloud.

We hebben het dan over je foto's, word bestanden enz.

Wat moet je back-uppen,

1. je foto's, word-bestanden, filmpjes, mp3 enz.

2. indien nodig je e-mails, agenda, opgeslagen personen (e-mail adressen), favorieten/bookmakers,

3. maak printscreens  van instellingen als dat nodig is.

4. hier een link van backup programma: https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding/

5. je browser instellingen, extensies.

6. maak een lijst van alle programma's die op je pc staan, of als het installatie bestand erop staat backup die ook.

Dus kort om loop je pc eerst door voor je begint, en als je straks kiest voor de optie met behoud van bestanden is het toch aan geraden

ook die te backuppen eerst.

Dan over het opnieuw instellen van je pc.

Sinds Windows 10 er is is dit makkelijker te doen hier een handleidingen.

De pc opnieuw instellen vanuit de Windows omgeving:
https://www.pc-helpforum.be/topic/59775-je-pc-vernieuwen-zonder-dat-dit-invloed-heeft-op-je-bestanden-in-windows-10/

Je heb opties:
1. met behoud van de bestanden.
2. een gehele schone pc.

De optie met behoud van bestanden zou voor jou al moeten werken, je persoonlijke bestanden blijven dan op je pc.

Alleen de programma's die je erbij gebruikt zou je opnieuw moeten gaan installeren en bepaalde instellingen.

Ik hoop je zo een beetje op weg gehol;pen te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.849
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Frank1981
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Omiht17
      Ik heb 8 GB ram op mijn pc maar alle games geven aan dat er maar een maximum van 2048 mb beschikbaar is.
      Dit is nooit echt een probleem geweest totdat ik nu in Assassin's creed Valhalla moet switches naar Ultra settings door de ''Unwelcome mission bug''.
      Dit kan de game niet aan en crashed gelijk.

kan iemand mij helpen mijn volledige ram geheugen te kunnen gebruiken?

MVG Thimo Smits
    • Door m.ramtin
      Goedemiddag,
      Mijn laptop loopt elke keer helemaal vast. Zelfs mijn muis beweegt dan niet meer en ik weet niet hoe ik dit probleem op kan lossen?
      Ik gebruik een Dell Latitude E6540 met windows 10.
      Ik heb mijn laptop al geupdate, maar dat heeft helaas niet geholpen.

• Door dreivilo47
      Ik wil graag een snelkoppeling die altijd werkt zonder de paden aan te passen wanneer ik m'n usbstick gebruik op een andere pc.

Voorbeeld: Ik heb een snelkoppeling om de PowerShell ISE op te starten als admin.
      Het doel van de snelkoppeling is: %windir%\system32\WindowsPowerShell\v1.0\PowerShell_ISE.exe "W:\PowerShell\test-code.ps1","W:\PowerShell\template_script.ps1"

"W:" of "W:\" zou dus moeten vervangen worden door iets wat altijd werkt.  Iets in de aard van "%windir%".

Iemand een suggestie?
    • Door Helpme!!!
      Mijn acer laptop die ik recent nog heb geupdate naar windows 10 heeft verbindings problemen. Als je de pc opstart is er niks aan de hand en je kunt er gewoon op surfen. Na ongeveer 15 minuten verlies ik alle verbinding met het internet en moet ik de pc opnieuw opstarten en dan herhaalt dit proces zich. Wat is het probleem en hoe los ik dit op ?
    • Door Peterklaas
      De interne microfoon van mijn laptop werkt niet. Heb al alles geprobeerd, en het bizarre is dat als ik naar Microfoonmatrix (Realtek(R) audio) ga, dat de groene balkjes reageren op mijn stem. Daar is dus geen probleem. Maar als ik wil videochatten hoort niemand mij, of als ik een spraakfragment heb opgenomen, staat er geen geluid op het afgespeelde fragment.
      Mijn microfoon staat ingeschakeld, en bij de privacy-instellingen hebben zo goed als alle apps toegang tot de microfoon. Wat kan nog het probleem zijn?

• Nieuwe aanmaken...