Ga naar inhoud

geopend bureauscherm verdwijnt onder invloed van beweging met muis

Aanbevolen berichten

Goedenamiddag

het gebeurt al eens dat een bureaublad open staat en dat er met de muis wordt gewerkt. Door een beweging of verschuiven van de muis , vliegt het bureaublad naar rechts en verdwijnt. Wanneer men bv een registratie aan het invullen is, kan men volledig herbeginnen. De ingevulde kaders zijn de ingevulde tekst verloren.  Waaraan is dit vervelend euvel gelegen en welke is de remedie, aub ?

Zalige kerstmis en een voorspoedig en coronavrij 2021

Mvg

Audass

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 23/12/2020 om 15:30, Renaat Kinget zei:

Door een beweging of verschuiven van de muis , vliegt het bureaublad naar rechts en verdwijnt

Dat kan niet. Het bureaublad is er altijd. Op het bureaublad worden programma's geopend, maar wanneer zo'n programma gemaximaliseerd is, dan bedekt het venster van dat programma het gehele bureaublad, waardoor het bureaublad niet meer zichtbaar is.

Op het bureaublad kun je niets invullen. Je kunt er bestanden opzetten en daar houdt het zo'n beetje mee op.

U schrijft dat u iets aan het invullen bent. Dat doet u in een bepaald programma. Door een beweging met de muis zou volgens u het venster van dat programma naar rechts vliegen en verdwijnen.

Gebeurt dat met alle programma's of slechts met 1 programma?

U denkt dat het aan de gevoeligheid van de muis ligt. Mogelijk bedoelt u de snelheid van de muisaanwijzer. Die snelheid is in te stellen. Neem daarvoor het volgende artikel door: https://www.seniorweb.nl/artikel/muisinstellingen-mac

Op mijn iMac heb ik de snelheid van de aanwijzer op de hoogst mogelijke snelheid gezet, en dan vind ik hem nog traag bewegen, maar wat de een langzaam vindt kan een ander snel vinden.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de snelheid van de muis hier iets mee te maken heeft.

Wanneer vliegt op een iMac een openstaand venster van een programma naar rechts? Wanneer je op de gele knop drukt. Zie de afbeelding hieronder:

image.png.f4d145cfbfb22b44d7d163f9010bf089.png

Hierboven heb ik het programma Mail op mijn iMac open staan. Wanneer ik op de gele knop druk zal het venster geminimaliseerd worden. Ik zie het venster dan naar rechtsonder 'vliegen' en in het systeemvak naast de prullenbak belanden. Is dat misschien wat u bedoelt?

Heb ik op deze manier de app Mail afgesloten? Nee, het programma is enkel geminimaliseerd. Ik zie het venster van Mail niet meer, maar bovenaan kan ik zien dat de app Mail nog steeds geopend is, ook al zie ik het venster van Mail niet meer.

Ook in het dock (de strook onderaan je beeldscherm) kan ik zien dat de app Mail nog steeds geopend is. Er staat namelijk een zwarte punt onder het pictogram van Mail. Die zwarte punt betekent dat het programma actief is en niet afgesloten.

Het verdwenen venster kan ik op 2 manieren terug halen:

1. Ik klik op het pictogram van Mail in het dock

2. Of ik klik op het pictogram van Mail naast de prullenbak, want daar staan de geminimaliseerde programma's.

Met een afbeelding ter illustratie:

image.thumb.png.d28f43279535d686c6fca4973156f2d9.png

Ik hoop dat dit voor jullie de oplossing is. Zo niet, dan moeten u duidelijker aangeven met welk programma u werkt en wat u exact doet, waarna het venster plotseling naar rechts schiet en verdwijnt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Dat zullen dan waarschijnlijk formulieren op websites zijn.

Zoals u het beschrijft (het venster vliegt naar rechts en verdwijnt) doet het me nog steeds denken aan het minimaliseren van een venster. Dat minimaliseren doe je wanneer je (eventueel per ongeluk) op de gele knop drukt. Het gebeurt ook wanneer je per ongeluk de sneltoets Command-M indrukt.

Het spijt me, ik heb er geen andere verklaring voor.

Wanneer dit zich voordoet, kunt u het registratieformulier dan weer tevoorschijn ‘toveren’ door op het pictogram van het geminimaliseerde venster dat naast de prullenbak staat, te klikken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...