Ga naar inhoud

Voorraad afboeken met een barcode en een scanner

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Allereerst allemaal nog de beste wensen en een goed en vooral gezond 2021!!!

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met het volgende.

Ik ben op zoek naar een voorbeeld van een paar rijen in excel met de volgende kolommen: Ik krijg het maar niet voor elkaar en kan niets vinden op internet.

kolom met een voorraad product (naam), artikelnummer en foto, het aantal dat er op voorraad is, een aantal wat minimum voorraad is. Een cel net barcode.

als de barcode wordt gescand wordt het aantal verminderd met een aantal dat je opgeeft (pop-up hoeveel uitgeboekt?)

Als aantal kleiner is dan minimale voorraad dan kleurt cel van aantal.

Bij nieuwe voorraad kan aantal worden verhoogd.

Ik weet niet of het moeilijk is. Zijn 7 kolommen en rij per artikel denk ik...

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen om dit te maken?

Groetjes,

Tom

aangepast door Passer
Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Dank je Passer... Geen probleem. Hoop wel dat iemand me kan helpen. Groetjes, Tom

Geplaatste afbeeldingen

Tom,

welkom op PCH

Ik heb even je mailadres gewist en wel om twee redenen:

de voornaamste: zet je mailadres nooit open en bloot op het net, want dit trekt malware aan (vertaald: je mailadres en mailbox kunnen misbruikt worden daardoor)

en ook: de sterkte van een forum is dat de discussies openbaar zijn, door iedereen te lezen en door iedereen te beantwoorden. Hulp via mail bereikt alleen maar de geadresseerde

en het topic is daardoor ook later niet meer te raadplegen..

Dank voor je wensen en ook voor jou en je gezin een mooi en coronavrij 2021 !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het beste forum van België en omstreken.😉

Zoals ons raar konijn al aangaf, het is altijd beter een representatief voorbeeldbestandje (zonder gevoelige info) te posten, dan wordt je sneller en gerichter geholpen.

En ja ik hou er ook niet van om volledige voorbeelden uit te tokkelen, ben van nature wat lui.😁

Hierbij mijn bijdrage.

Het is een zip bestandje, dus eerst uitpakken.

. Het zip bestandje bevat een mapje met wat plaatjes als voorbeeld.

. Het excel bestandje

. Het barcode lettertype dat ik gebruikt heb in het voorbeeld. (code128)

Het bestand bestaat uit twee delen.

Je kan artikels ingeven via de knop Open artikelbeheer, de invulvelden zijn volgens de gewenste velden van je eerste postje.

Als je een artikelnummer invult wordt automatisch de barcode aangemaakt, rechts kan je de juiste foto kiezen door in de lijst te klikken.

Voorraadbeheer is iets anders.

Het scannen van een artikel is in excel hetzelfde als de enter toets gebruiken.

Ik kan hier moeilijk een scanner posten, om te testen zullen we het met de enter toets moeten doen.

Ga in een bepaalde barcode cel staan waarvan je de voorraad wilt veranderen, en klik op enter. Er verschijnt een formulier waar je het aantal kan invullen.

De rest wordt ingevuld volgens de gekozen barcode.

Vul het aantal in.

Druk op de groene knop om de voorraad te vermeerderen of de rode knop om de voorraad te verminderen met het aantal dat je hebt ingegeven.

Als er vragen zijn just shoot (liefst op dat raar konijn🤣😇)

Artikel en voorraad beheer.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Philiep,

Dit ziet er ZO VET UIT!!!!!!!

Echt super bedankt.

Ik moet er nog mee gaan stoeien.

Ben niet zo'n computer en excel kenner, dus hoop dat het doet wat ik echt bedoel.

Hoop dat ik het goed heb uitgelegd en jij de basis daarom goed hebt gemaakt.

Maar zoals ik het nu zie lijkt het er enorm op.

Ook op forums ben ik nieuw, dus weet niet of alles nu via forum loopt?

En kweezle wabbit..... Day was voor mij dus een brug te ver, maar ik denk dat Philiep het heeft gesnapt.

NOGMAALS BEDANKT.

Alleen nog even uitzoeken hoe ik nu snel aantallen van artikel in en uit de voorraad gooi en of sat ook met meerdere aantallen gelijk kan.

Groetjes,

Tom

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Philipp,

Ik zou dit zo graag leren maken.

Is er een boek waarin het creëren van zoiets beschreven staat, zodat ik me hier echt in kan verdiepen. Dan kan ik tzt dingen aanvullen, veranderen enz... Bijvoorbeeld als ik er kolommen bij wil of in het beheer programma iets bij zoals leverancier, prijs enz. Zodat dit ook in het spreadsheet te zien is. Zoek echt goed boek om zoiets te creëren of een cursus.

Hoor het graag. Alle tips zijn welkom...

Groetjes, Tom

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...