Ga naar inhoud

Database Records aanvullen aan tabel op ander tabblad middels een macro


Torro

Aanbevolen berichten

Hoi Philiep,

Vandaag heb ik met mijn collega het bestand doorgenomen. Ook zij is erg onder de indruk van de hoge kwaliteit en is jou zeer dankbaar.
De basis is gelegd.
Wat we verder willen doorontwikkelen is het Voortschrijdend monitoren en wijzigen van de aan het makelaarskantoor af te dragen commissie in percentages.

Het idee is bijvoorbeeld dat men maandelijks per medewerker kan bekijken wat de gemiddelde Aportacion (Aportacion A-EBR1 + Aportacion A-EBR2 per medewerker) over de afgelopen 6 maanden is geweest.
Dit voortschrijdende gemiddelde over een periode van de laatste 6 maanden vormt de basis voor onze baas om te bepalen of het afdrachtpercentage (in tabblad A-EBR) iedere maand naar boven- of beneden zal worden bijgesteld.

Bijvoorbeeld, Als (Aportacion A-EBR1 + Aportacion A-EBR2 per medewerker) over de afgelopen 6 maanden is:

tussen:
$0.00     -  $6,999       : 35%
$7,000  -   $9,999        :30%
$10,000 - $11,999       :27%
$12,000 - $14,999:      :25%
$15,000 - $24,999       :23%
$25,000 >                    :20%

Dit is slechts een voorbeeld.

Een opzet waarbij de baas zowel de bandbreedte en de bijbehorende percentages handmatig kan wijzigen.
Het zou helemaal te gek zijn als dit toebedeelde (berekende) percentage over een periode van het laatste 6-maands gemiddelde op haar beurt weer automatisch als geactualiseerd percentage (onder te velden  '-%Aportacion A-EBR1' en '-%Aportaciion A-EBR2' in het tabbad 'Historia' terechtkomt.
 

Aanvullend idee:   
Een andere factor die de hoogte van het toe te kennen percentage zal bepalen is het aantal 'Captaciones' (=binnengehaalde opdrachten). Dit eveneens berekend als gemiddelde over de afgelopen 6-maandsperionde

(over bandbreedtes en toekenningen moeten we nog nadenken



Een andere wens is (vergelijkbaar met de gegevens in het tabblad 'Datos Brutos'), dat je per medewerker -  Per Maand - (in de hoedanigheid als A-EBR1 of A-EBR2 voor zichzelf aan  Bruto en Netto commissie heeft ontvangen,

Zie tabblad Historia:
Bruto Commissie = ('DIVISION$ A-EBR 1'  + 'DIVISION $ A-EBR 2')
Netto Commissie = )'DIVISION$ A-EBR 1'  + 'DIVISION $ A-EBR 2')  minus  ('APORTACION $ A-EBR 1' + 'APORTACION $ A-EBR 2')

Zoals je ziet aardig wat ideeen op de wensenlijst. Ik zal eerst zelf een poging wagen om iets leuks in elkaar te zetten.

Ik weet niet of jij deze Topic wilt sluiten ja of nee. Dit laat ik aan jou over.

Groeten,
En hopelijk dat de Rode Duivels ver komen in de EK!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.