Ga naar inhoud

Afdrukvoorbeeld geeft ander resultaat dan rapportweergave


Luc De Rouck

Aanbevolen berichten

Hello, hier kom ik echt niet aan uit..

In een Access toepassing van een tijdregistratie van mijn werknemers, wil ik in het rapport bovenaan de naam van de maand voluit geschreven hebben.

Hiervoor heb ik een tekstvak aangemaakt met de formule:  =Format([Datum];"mmmm""  ""yyyy").

So far, so good, als ik naar de rapportweergave ga, dan krijg ik de maand en jaartal netjes voluitgeschreven.

Wil ik dit rapport afdrukken dan ga ik naar afdrukvoorbeeld en daar krijg ik een foutmelding: in de koptekst maar ook in de eerste datumweergave.

Dit lijkt mij op een kruisverwijzing maar de velden in een afdrukvoorbeeld zijn niet meer te benaderen, men kan enkel vergroten of verkleinen.

Iemand een idee wat hier fout loopt, en hoe ik dit kan oplossen?

Hartelijk dank!

Rapportweergave_OK.png

Afdrukweergave_niet_OK.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Philiep, bedankt voor de reactie! 

Je nieuwe formule wordt niet aangenomen, ontbreekt hier geen vierkant haakje achter Date ? .

Ik wil gewoon nog even vermelden dat dus in de Rapportweergave alles oké is, dus daar krijg ik de naam van de maand en het jaartal correct weergegeven, maar als ik vervolgens naar het Afdrukvoorbeeld ga dan krijg ik daar de foutmelding  '#Type!' en '#Naam?' in het datumveld. Ik was van mening dat een Afdrukvoorbeeld altijd een exacte kopie is van de Rapportweergave maar dit blijkt hier niet het geval te zijn.

Met vriendelijke groeten, Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoy Philiep, deze DB draait in de praktijk, dagelijks dus, en om de privacy van de werknemers te beschermen alsook de bouwheren van de werven kan ik deze DB moeilijk hier in de Topic gooien. Kan je mij eens een berichtje sturen ?  

Beste groeten, Luc

aangepast door iEscape
e-mailadres verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.