Ga naar inhoud

Hoe kan ik de taal wijzigen in Vista?


Sarah

Aanbevolen berichten

Omdat de meesten onder ons slechts de Vista Home Edition hebben, geven we hieronder uitleg hoe u alsnog te taal van Vista te wijzigen zonder Vista opnieuw te installeren. Dit kan met het tooltje Vistalizator.

U hebt het misschien al voorgehad. U herinstalleerde uw Vista laptop, maar koos in plaats van Nederlands, de Engelse taal. Of u kocht uw laptop aan in het buitenland?

Je kan de taal waarin Vista is geïnstalleerd na de installatie nog wijzigen, maar dit kan helaas enkel in de Vista Ultimate versie. Met deze uitleg kan het op alle Vista versies !

Deze wijzing van taal duurt slechts 5 minuten en bespaard u dus een herinstallatie !

Zo gaat u aan de slag:

1. Controleer de systeemeigenschappen en kijk na of u:

- Vista 32 of 64 bit hebt

- Vista service pack 1, Vista service pack 2 of geen hebt

Dit kan u nakijken als volgt:

- Ga naar Start VistaStartButton.jpg en kies Configuratiescherm.

- Kies in de Klassieke weergave: Systeem

- Onder Windows versie ziet u voorbeeld: Windows Vista Home Premium, Service Pack 1

attachment.php?attachmentid=2237&stc=1&d=1245334195

Indien u nog geen Service Pack 1 of 2 hebt, download deze via Windows Update.

2. Download het toolje Vistalizator en plaats dit op je bureaublad.

3. Download het gewenste taalpakket (varieert van 141 tot 256 mb)

Hieronder enkele voorbeelden voor Vista SP1 32 Bit:

Dutch (Nederlands)

English (Engels)

French (Frans)

German (Duits)

Italian (Italiaans)

Spanish (Spaans)

Een volledige lijst van talen voor Vista 32 Bit (zonder Service Pack) kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

Een volledige lijst van talen voor Vista SP1 32 Bit kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

Een volledige lijst van talen voor Vista SP2 32 Bit kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

De lijst met taalpakketen voor Vista SP1 64 Bit (zonder Service Pack) kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

Een volledige lijst van talen voor Vista SP1 64 Bit kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

Een volledige lijst van talen voor Vista SP2 64 Bit kan u terugvinden hier:

Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

4. Open deze taalpakketen niet direct, dit werkt enkel in Vista Ultimate

5. Open Vistalizator en kies Add Languages.

attachment.php?attachmentid=2238&stc=1&d=1245335026

6. Kies het gedownloade taalpakket en kies Open

attachment.php?attachmentid=2239&stc=1&d=1245335020

Het taalpakket zal worden gecontroleerd en worden ingeladen. Dit kan eventjes duren.

7. Kies op het volgend scherm 'Install Language'

attachment.php?attachmentid=2240&stc=1&d=1245335249

Het taalpakket wordt nu geïnstalleerd. Dit kan tot 20 minuten duren

8. U kan kiezen om de nieuwe taal als standaard in te stellen:

attachment.php?attachmentid=2241&stc=1&d=1245335388

9. Na de installatie moeten er mogelijk enkele Windows Updates worden geïnstalleerd die nodig zijn bij het taalpakket.

attachment.php?attachmentid=2242&stc=1&d=1245335677attachment.php?attachmentid=2243&stc=1&d=1245335677attachment.php?attachmentid=2244&stc=1&d=1245335677attachment.php?attachmentid=2245&stc=1&d=1245335756

10. Herstart het systeem om het taalpakket te activeren.

attachment.php?attachmentid=2246&stc=1&d=1245335883

11. Achteraf kan u gewenst land, regio en toetsenbordinstellingen wijzigen.

Deze handleiding werd samengesteld met uitleg via:

Vistalizator - change display language in Vista Home and Business

post-2-1417703834,6823_thumb.jpg

post-2-1417703834,7034_thumb.jpg

post-2-1417703834,7492_thumb.jpg

post-2-1417703834,7911_thumb.jpg

post-2-1417703834,8271_thumb.jpg

post-2-1417703834,8587_thumb.jpg

post-2-1417703834,8902_thumb.jpg

post-2-1417703834,922_thumb.jpg

post-2-1417703834,9553_thumb.jpg

post-2-1417703834,9862_thumb.jpg

aangepast door karel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Fantastisch! Ik werkte tot nu toe met een Engelstalige versie van Vista Home Premium.

Ook mijn browsers Safari en IE8 werden automatisch op Engels ingesteld. En dankzij deze

zeer duidelijke handleiding draait alles nu in het Nederlands. Bedankt voor de informatie! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...opnieuw begin.

Olla,

Ik woon in Granada Spanje en heb 1 paar dagen geleden 1 computer gekocht. Acer m1201, Vista home basic- Sp1 32 bits- 4Gb Ram- 320 gb sata. Inderdaad niet iedereen heeft geld voor voor 1 ulimet versie.

Ondanks dat ik vond dat je het erg helder uit had gelegd- zelfs voor mij, en ik dacht dat het helemaal goed was gegaan zijn er toch 1 paar onregelmatigheden opgetreden. Zo de volgende onderdelen uit het configuratie.

Automatiesch afspelen,

energiebeheer,

hulpprogramma´s,

lettertypen,

netwerkcentrum,

ouderlijk toezicht,

speech recognation,

standaardprogramma´s,

toegankelijkheid,

updates.........bij al deze programma´s flikkert enkel de aanwijzer 1 keer.

-Beveilingscentrum...als ik automatiesche updates in wil schakelen krijg ik telkens de mededeling- De instellingen kunnen niet door het beveiligheidscentrum worden gewijzigd. En als ik het handmatig wil doen flikkert de muis wederom enkel.

-Tot slot kan ik ook geen gemailde bestanden meer downloaden, hij blijft dan eindeloos bezig met downloaden.

Ik weet niet wat deze zaken met elkaar te maken hebben, of wat ik fout heb gedaan. Please help ~~~~~~heb ook geen geld voor 1 nieuwe computer. En als je 1 keer in de buurt bent. Granada is de betse stad uit Spanje. Stuur me gerust 1 mail als je in de buurt bent. Ik woon net onder de rook van het ALHAMBRA- Welkom.

Un saluud Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rene,

Fijn te horen dat je in Grenada woont, ben ik helaas nog niet geweest, maar misschien ooit wel.

Best vreemd dat de opgesomde onderdelen in het configuratiescherm niks doen.

Normaal zouden deze problemen niks met de taalwijziging te maken hebben, maar dat ben ik niet helemaal zeker.

Ik zou inderdaad voorstellen om systeemherstel uit te voeren en een hersteldatum te kiezen voordat u dit probleem had.

Normaal zal het taalpakket weer weg zijn helaas. Maar ik stel voor dat u even nakijkt of het configuratiescherm dan goed werkt of niet. Dan weten we meteen of dit taalpakket te oorzaak is.

Wanneer alles goed is zou ik normaal een taalpakket installeren. Misschien is dan alles goed...

Beste groeten,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank,

Welkom in Granada. Heb het met sysyteem herstel geprobeerd. Nu krijg ik bij configuratie enkel nog 1 omlijnde rechthoek met een transperant binnen. Bij het uitvoeren van systeemherstel kreeg ik wel de volgende mededeling.

"geen reactie van de schrijver op een GatherWritterStatus-aanroep. De schrijver is mogelijk vast gelopen of beeindigt. Controleer gebeurtenislogboek van het systeem en de toepassing voor meer informatie 0-80042319....................

Klinkt niet goed. Maar ik weet ook niet wat al die begrippen inhouden. Wie weet kunnen we het toch nog herstellen.

Un saluud Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verschenen foutmelding lijkt me niet zo belangrijk. Mocht je dit nog een keer hebben, dan is er mogelijk een probleem met je cd/dvd brander maar heel waarschijnlijk is er niks aan de hand.

Als ik goed begrijp ziet u bij configuratiescherm helemaal niks meer? of begrijp ik dit verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus u hebt nu dus helemaal geen toegang meer tot het configuratiescherm.

Dat is inderdaad niet al te best.

Dit probleem is gekend: Icons are missing from Control Panel, or you cannot start Control Panel, the Welcome Center, or games in Windows Vista

De pagina is welliswaar in het Engels, maar komt er dus op neer dat u waarschijnlijk nog niet beschikt over SP1 of SP2 van Vista.

How to obtain the latest Windows Vista service pack

Best dus even zoeken naar updates en alle updates installeren totdat SP1 of 2 geïnstalleerd word.

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.