Ga naar inhoud

Jan13

Lid
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Jan13's prestaties

  1. ^^Ik heb dat bestandje uitgepakt en er op geklikt (er opende een soort DOS-venster waarop het weer verdween). Maar ik zie nog steeds geen tabje 'energiebeheer'. Ik zie dit: Maar mocht het iets met energiebeheer te maken hebben dan zou ik dat probleem toch ook gehad hebben voor de overschakeling naar Fibernet of zondag? Of zie ik dat nu verkeerd?
  2. ^^Bij mij is er geen tab energiebeheer. Enkel 'algemeen', 'geavanceerd', 'stuurprogramma' en 'detail'. Kleine update: ik heb ook even de 'UTP-kabel' tussen de modem en de Wireless Access Point vervangen. Ik dacht dat het misschien ook daaraan kon liggen (hoewel de kabel dezelfde is als voor de overschakeling naar Fibernet). Het resultaat blijft echter hetzelfde. Soms werkt het (goed), soms heel traag en valt het uit.
  3. Ik heb even gekeken en er stond maar 1 netwerk in het lijstje. Ik heb het verwijderd en opnieuw ingesteld maar het lost de problemen niet op. Het internet is opnieuw langdurig uitgevallen. Gisterenavond werkte het perfect en dan opeens niets meer. Ik heb ook de modem proberen resetten maar niets helpt.
  4. De laptop werkt met Windows Vista, de twee andere computers met Vista. De draadloze functie van de modem is uitgezet omdat, volgens de dame van de technische dienst, twee draadloze netwerken elkaar storen.
  5. Goedendag Eergisteren schakelden wij over van Comfortnet naar Fibernet. De reden daarvoor was dat we voortaan 100 GB zouden krijgen ipv 50 GB. Daarvoor moesten we wel een nieuwe modem installeren. Goed, zo gedaan blijkt de verbinding via de powerlines goed te werken. Er blijkt echter wel een probleem te zijn met het draadloos netwerk. Omdat het signaal van die Wireless Modem nogal zwak bleek hebben we ons oude D-Link Wireless Access Point behouden (die we dus reeds hadden en perfect werkte). De computer beneden heeft een externe netwerkkaart van D-Link. De laptop van mijn zus heeft een interne netwerkkaart. Het is echter voornamelijk op die laptop dat het probleem zich voordoet. Het internet is er ongelooflijk traag en valt bij vlagen uit. Ook het internet op de I-pod touch werkt niet meer zoals vroeger. Enkel het internet op de computer beneden die dus via de externe netwerkkaart met de Wireless Access Point verbonden is vertoont minder problemen (hoewel het ook soms hapert). Voor de duidelijkheid nog eens de situatie in het thuisnetwerk: -in de garage bevindt zich Wireless Modem die Telenet ons gegeven heeft waarvan 1 verbinding naar powerline loopt en 1 verbinding naar het D-Link Wirless Access Point. -2 tv's elk met digibox die elk met powerline verbonden zijn -1 computer boven die met powerline verbonden is (omdat afstand te ver is), internet op deze computer werkt prima -1 computer beneden die met externe netwerkkaart draadloos naar de Wireless Access Point verbonden is (werkt naar behoren, maar soms ook niet) -1 laptop met interne netwerkkaart waarbij het internet zeer slecht werkt -1 I-pod waarvan het internet ook zeer slecht werkt -1 printer die met het draadloos netwerk verbonden is en waarvan ik nog niet getest heb of dat werkt of niet Ik heb ook het programmatje inSIDDer gedownload en daaruit blijkt dat de computer beneden -57 tot -61 scoort. De laptop heeft (afhankelijk van de locatie) een bereik van -29 tot -55 (beter dus). Ik heb al veel geklooid met de instellingen op mijn.telenet.be maar niets lijkt te helpen. Vanmiddag heb ik ook al even de helpdesk van Telenet gebeld. Maar het enige dat ze daar gedaan hebben is de zender van de Wireless Modem uitgeschakeld (dat had ik ook reeds geprobeerd). De problemen houden echter aan. Waaraan zou het kunnen liggen? Ik vind het vooral vreemd dat het internet op de computer beneden wel redelijk werkt en op de laptop en I-pod amper terwijl ze met hetzelfde Access point werken én het voor de overschakeling naar Fibernet via diezelfde Access point prima werkte (met dezelfde apparatuur).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.