Hallo allemaal
Mijn probleem is als volgt: ik heb een uurrooster opgemaakt in Excel waarbij er verschillende personen ingevuld zijn.
De verschillende personen voeren verschillende taken uit op een bepaald uur. De verschillende taken duren niet even lang.
Met behulp van voorwaardelijke opmaak heb ik iedere persoon een andere kleur gegeven.
Nu is de moeilijkheid: je kan niet meteen zien hoelang een persoon over een bepaalde taak doet, dus is de inplanning van een volgende persoon niet even evident (om overlapping te vermijden) én het geheel oogt wat 'onpraktisch' en onoverzichtelijk.
Is er een mogelijkheid om (via voorwaardelijke opmaak, of andere) de lege cellen automatisch in te kleuren vanaf er een bepaalde naam wordt ingevoerd?
Indien ja, zou het mogelijk zijn om een oplossing te bezorgen voor de Vista-versie van Excel? Bijgevoegde tabel heb ik snel opgemaakt (op een andere pc, en dus ook in een andere versie van Excel) zodat mijn vraagstelling (hopelijk) wat duidelijker is.
Op tabblad 1 zie je hoe het nu is, tabblad 2 is wat ik wil bekomen qua uitzicht.
Dank u op voorhand voor het meedenken!
Groetjes
Herlinde
voorbeeld voorwaardelijke opmaak.xls