Ga naar inhoud

Voeding ontploft bij 1e gebruik zonder verklaarbare reden


JarnevR

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik moest een computer samenstellen voor heel basic gebruik, maar die voor een aantal jaar goede dienst zou bewijzen. Ik had deze componenten gekozen:

Intel® Celeron® G1840, 2,8 GHz, 1150 processor HWGI19

Aerocool Strike-X EN53648, 500 Watt voeding TN5RX1

Antec VSK-3000E, behuizing TQXANA

LG GH-24NS, DVD-brander CEBL1A

MSI H81M-E33, socket 1150 moederbord GWIM15

Western Digital Green, 500 GB harde schijf A9BW92

GeIL 4 GB DDR3-1333, geheugen

Het was de derde keer dat ik een pc in elkaar heb gezet en deze waren veel moeilijker, dus deze pc zou normaal geen probleem mogen geweest zijn. Toen alles in de kast zat en correct was aangesloten, schakelde ik de stroom aan en probeerde hem te booten. Na 2 seconden kwam er een plof en rook uit de voeding. Nu heb ik geen flauw idee aan wat het zou kunnen liggen. 500 watt lijkt me ruim voldoende en alle kabels waren correct aangesloten. ESD kan ook niet het probleem zijn geweest want ik droeg continue een anti-ESD bandje.

Graag zou ik hier mee verder geholpen worden en de reden te weten willen komen, aangezien de pc in orde moet geraken en ik dit in de toekomst niet meer voor wil hebben.

Alvast bedankt,

jarnevR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het een ATX voeding is regelt het moederbord of de pc aan of uit staat. Dat betekent dat er altijd een spanning aan het moederbord moet worden geleverd. ( door de voeding natuurlijk) . Dat betekent dat er delen van de voeding continue 'aan' staan en dat kan tot een kortsluiting leiden. Alhoewel dat heel zelden voor komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is zeer raar en uitzonderlijk. Misschien kun je de fabrikant contacteren zei hebben misschien een verklaring. En er is waarschijnlijk nog garantie.

- - - Updated - - -

Controleer eens het moederbord als die niet beschadigd is. Het gebeurt veel dat het moederbord door een kortsluiting in de voeding ook beschadigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.