Ga naar inhoud

[OPGELOST] Draadloze software router instellen


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb hier een computer waar ik internet verkrijg via de kabel, maar hij beschikt ook over een draadloze netwerkkaart die ik graag zou instellen als draadloze software router zodat ik ook met mijn laptop overal op internet kan. Ik heb al wat gegoogled, maar het lukt mij niet om dit in te stellen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit correct in kan stellen?

Dank bij voorbaat,

Vandoale

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Normaal zit er bij de draadloze netwerkkaart een cdke steek dit even in je pc en installeer dit op je pc.. Je kan verbinding maken met het progje maar ik ken het progje denk ik niet omdat je je netwerkkaart niet opgegeven hebt... Maar je kan ook verbinding maken in Vista zelf op de volgende manier...

Als je Vista hebt gewoon even een kijkje nemen in je systeem vakje daar staan normaal 2 computer met een kruis over momenteel in jou geval... Klik hier 1 keer op een kies voor verbinding maken of verbreken... Daar klik je op een dan krijg je al de draadloze routers in je buurt... dan kies je de router waar jij verbinding mee wilt en het is oke... ik raad je wel aan voor een beveiligd netwerk te gaan... zo voorkom je dat niet iedereen binnenkan in je netwerk... Het zou toch zonde zijn dat iemand anders op jou kosten je downloadlimiet opsoepeert... Dit gaat niet lukken als die beveiligt is... denk maar aan de netwerksleutel...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar het is niet bepaald dit dat ik bedoel. Ik wil mijn draadloze kaart gebruiken als router, dus om een signaal te verzenden dat ik dan met een andere draadloze netwerkkaart kan ontvangen en zo op internet kan geraken. Ik heb al het een en ander gelezen over ICS, de Internet Connetion Sharing, zodat ik geen aparte draadloze router moet aankopen. Ik werk wel nog met XP en niet met Vista. Ik heb al heel wat gegoogled en een heel interresante site was deze: Internet delen met Windows XP - Introductie , maar jammergenoeg heb ik er niet genoeg kennis van om dit in te stellen met mijn draadloze netwerkkaart. Ik heb het wel al op verschillende keren geprobeert, maar iedere keer als resultaat dat er niets gebeurde of dat ik mijn internetverbinding compleet verloor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Oke srry had je vorige berichtje verkeerd verstaan men excuses... Euhm als je ICS wilt toepassen moet je een routingprogje eerst op de hoofdcomputerinstalleren... Daar staan dan vervolgens 2 internet protocol's op of beter gezegd 2 ip adressen... 1 ip ook wel het unieke ipc adres genoemd... 2de ip is het lokale ip adres... euhm vervolgens moet je ook wel beschikken over een hub of switsch blok voor het verschil tussen de hub en switsch kijk je even hier: SWITCH OF HUB: WAT IS HET VERSCHIL?... en dan sluit je de andere pc's op de hub of switsch aan natuurlijk ook de hoofdcomputer... ook even kijken dat alles correct staat ingesteld ik denk maar de TCP/IP... Maar ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je je Internet wilt delen via signalen via je netwerkkaart dit zou vele makkelijker zijn voor je met een router hoor... Jou manier kan maar het brengt veel problemen met zich mee en het is moeilijk te installeren, ik denk maar een tijdje terug wou een vriend van mij hetzelfde doen maar hij kon geen verbinding maken omwille dat zijn netwerkkaart nog in een bridge zat... Nu heb ik hem een router aangeraden ben evn naar hem thuis geweest het netwerk gedeelt en na een goed half uur was alles in orde... ik zou je Internetverbinding gewoon delen met een router...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind het eigenlijk zinloos om een draadloze router aan te schaffen want het gaat bij mij maar om een tijdelijk probleem. Nu het vakantie is zijn mijn broer en zus ook thuis en deze internetten veel. Ikzelf moet veel opzoekingswerk doen maar dan moet ik hen altijd wegzenden en dit bezorgt me veel ruzie en boze blikken, maar een draadloze router aanschaffen voor die 2 maanden is ook maar geldverkwisting vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Als je het zo bekijkt kan je beter het volgende doen, neem hier eens even een kijkje: Mobiel Werken... Gwn in je pc steken, er is een cdke bijgeleverd die even installeren en vervolgens gaat je Internet correct werken... Ik snap echt niet waarom je verbinding wilt maken via die signalen hoor...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.