Ga naar inhoud

geen toegang tot internet en wel internetverbinding


65days

Aanbevolen berichten

Heey,

ik heb sinds kort een vreemd probleempje ik heb een pc van toshiba met windows 8 nog maar een paar maanden oud. Sinds een paar weken geraak ik niet meer op het internet hoewel er wel internetverbinding is. Het vreemde is dat ik enkel toegang krijg tot het internet wanneer ik de pc afzet via de aan en uit knop en dan weer aanzet. En dan nog blijft die toegang maar voor een beperkte tijd want vanaf het moment dat mijn pc standby gaat heb ik geen toegang meer en moet ik, om weer op het internet te geraken de pc via de aanknop uitzetten en weer opstarten. Ik weet niet wat er mee scheelt en ik kan mijn pc niet altijd langs de aanknop blijven afzetten want dat is niet echt gezond ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 65 days,

Zo te horen onstaat het probleem omdat wanneer de pc in standby gaat. Vermoedelijk wordt op dat moment je netwerkkaart uitgeschakeld, maar blijven de parameters van het netwerk die bepaald worden wanneer je opstart behouden. Dus hardwarematig wordt er een nieuwe verbinding gemaakt, maar softwarematig niet.

Ik heb niet genoeg gegevens over je PC en ken Win 8 niet echt in detail, maar je zou eens moten kijken in de richting van, ofwel je netwerkkaart laten aanstaan zelfs in standby, of wanneer je uit standby komt handmatig de parameters laten verversen. Dat laatse gebeurt bijvoorbeeld door je verbinding op onactief te zetten en dan terug aan te zetten.

Moest je er niet uitkomen post dan maar terug met wat meer details over je PC, internet provider etc ...

Succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor meer details over je PC, kan je het volgende eens uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.