Ga naar inhoud

onbeveiligd netwerk


Poeki

Aanbevolen berichten

Toen ik daarstraks het netwerk controleerde stond er bij beveiligingstype:onbeveiligd. Normaal is dit WPA2-PSK. Bij Windows defender stond er een schildje met uitroepteken. (printscreen 1) Ik klik dat aan en ik moest een scan maken op spyware ed. Dat doe ik dus en alles is in orde. Maar bij beveiligingstype bleef het onbeveiligd. Ik verbreek de verbinding, stel hem weer in maar idemdito. Dan een andere gekozen waar beveiligd bij stond een nieuwe verbinding gemaakt en nog steeds onbeveiligd. Nu heb ik er nog eentje bijgekregen met de naam Linksys2 3. (zie printscreen 2). Ondertussen heb ik er zo'n 4 staan en ik wil er twee wegdoen maar dat lukt me niet. Na een tijdje surfen is de beveiliging (spontaan?) dat toch in orde gekomen.

Hoe kan ik zo'n 2 netwerkverbindingen deleten.

post-2887-1417703740,1889_thumb.jpg

post-2887-1417703740,3099_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eens checken of windows je niet aan het bedotten is.

Download hier eens netstumbler; | Downloads

Nadat je het opstart klik je eerst bij device op de juiste netwerkkaart.

Daarna klik je op channels & geef je hem ff de tijd om verschillende kanalen te laten zoeken. SSID geeft aan welke netwerknaam het heeft, en dan onder de kolom Encryption zie je of er een beveiliging is, en zo ja welke. Als jouw accespoint daar weergegeven staat & er staat op dat er een beveiliging is, dan is dat ook zo voor de verbinding naar dat Accesspoint toe (Netstumbler vergist zich namelijk niet zo snel in netwerken als windows dat doet; daarom ook dat het een vrij geliefd programma is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.