Ga naar inhoud

Drivers updaten


amazone

Aanbevolen berichten

Ik ben verslaafd geraakt aan de Myst spelen en draai die op mijn oude HP compacq nx9110. Omdat ik met Uru problemen heb wil ik mijn wil ik de laatste driver voor mijn beeldscherm installeren. Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik dat de beeldschermadapter ATI MOBILITY RADEON 9000/9100 IGP is en de versie van het stuurprogramma 6.14.10.6436. Ik ben eerst gaan zoeken op de site van HP

Daar krijg ik voor driver graphics:

ATI M9/M10/RC300M VGA driver for Windows2000/XP > Current version 8.003.3.C > Previous version 6.14.10.6430.A (nb: dit is niet hetzelfde nummer als apparaatbeheer opgeeft).

Ik heb de driver gedownloaded (sp30791.exe) en dit bestand aangeklikt. Ik doorliep een installatie van ATI en herstartte de pc. Dan bekeek ik via apparaatbeheer de driver en er blijkt niets veranderd.

Als ik Windows zelf het stuurprogramma laat bijwerken krijg ik melding dat er geen beter stuurprogramma gevonden werd. Het gekke is echter dat ik hetzelfde antwoord krijg als de pc niet met het internet is verbonden en Windows dus niet naar Windows update kan.

Ik heb dan Drivermax eens losgelaten op mijn drivers. Die zegt dat mijn versie inderdaad 6.14.10.6436 is en dat de laatste versie 8442.0.0 is. Als ik dan klik op downloaden krijg ik 2 opties : 8.4220.0.0 (20.1 mb) met een heel beperkt aantal succesvolle downloads en 8.252.0.0 (5.35mb) met veel succesvolle downloads.

Op jullie nederlandse site stootte ik dan weer op een thread (Drivers voor ATI Mobility Radeon 9000/9100 IGP - Helpmij.nl Forum) waar beweerd wordt dat de drivers niet meer te vinden zijn en daar wordt verwezen naar alternatieve drivers.

Nu ben ik tenslotte na wat zoekwerk op DH mobility Modder terecht gekomen. Blijkbaar worden de drivers van laptops door de fabrikanten veel minder (om niet te zeggen nooit) geupdated maar die voor pc's wel. Met deze tool zou je je driver van je portable kunnen upgraden met upgrades voor desktop drivers. www.driverheaven.net/modtool.php

Voor ik mij hieraan waag graag jullie eventuele hulp.

Vermits het om de driver van mijn beeldscherm gaat : loop ik het risico zonder beeldscherm te vallen en dus niets meer te kunnen doen?

Ik heb een backup van mijn drivers gemaakt met Drivermax. Kan ik het op een andere (betere) manier doen?

Iemand een ander idee?

Ik kan met HP helpdesk chatten maar mijn ervaring met dergelijke helpdesks is zeer slecht. Ik ben voor mijn problemen meestal beter geholpen bij jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je geen driver hebt voor je beeldkaart zal je toch nog steeds beeld hebben,

maar op een zeer slechte en vage resolutie...

het komt wel vaker voor dat de fabrikanten en windows update elkaar tegenspreken...

mijn mening? gewoon die van hp zelf installeren en windows gewoon z'n bakkes laten houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat die van HP zelf gewoon niet geïnstalleerd wordt. Ik heb het geprobeerd en alhoewel er een ATI installatieprocedure gelopen heeft is er niets gebeurd.

Volgens de uitleg bij de modtool is dit inderdaad wat gebeurt met drivers voor portables. Je installeert ze maar er gebeurt in feite niets.

Ik zou die modtool eens willen proberen maar wacht op iemand hier, die mij kan uitleggen hoe ik op een veilige manier mijn huidige driver kan backuppen en terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mydrivers http://www.download.com/My-Drivers/3...ml?tag=lst-0-1

driver genius http://www.download.com/Driver-Geniu...ml?tag=lst-0-6

en anders ff zoek opdracht geven op dowload.com met backup drivers ,kom je er wel meer tegen

dit vond ik op helpmij.nl, mss heb je er iets aan...

of je kunt ook met de pc een herstelpunt maken, en dan eventueel de status van je pc terugdraaien naar dat herstelpunt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.