Ga naar inhoud

Hoe windows vista Met XP verwisselen en dan terug vista erop


Jorn369

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een vraagje hoe kan ik XP op Mij PC Zetten zonder vista te wissen ondertussen hoorde ik al dat dit niet mogelijk is zouw dit mogelijk zijn

1) backup maken van vista op schijfje DVD BV.

2) visTa verwijderen (hoe doe je dit ?)

3) XP Instaleren

4) Backup op de andre partitie terug plaatsen (hoe doe je dit ?)

PM's Magen ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de juiste bedoeling om VISTA te verwijderen?

Wat je wel kan is XP als tweede besturingssysteem gebruiken, wel dan op een andere HD of aparte partitie op je C: schijf. Een DUAL boot zoals men zegt. Op deze wijze kan je dan bij het opstarten van PC kiezen of je VISTA of XP wil gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de juiste bedoeling om VISTA te verwijderen?

Wat je wel kan is XP als tweede besturingssysteem gebruiken, wel dan op een andere HD of aparte partitie op je C: schijf. Een DUAL boot zoals men zegt. Op deze wijze kan je dan bij het opstarten van PC kiezen of je VISTA of XP wil gebruiken

dat is juist wat niet lukt ik moet vista wissen om XP te instaleren ik dacht nu zo van dan een backup te maken van mijn vista vista te wissen op de harde schijf en dan xp te instaleren op de partitie voor xp en daarna vista terug te zetten met de backup cd zou dat mogelijk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, op welke wijze start je de PC op? ik bedoel hiermee de boot. harde schijfstation of cd/dvd rom station?

kan ik zelf kiezen hij start natuurlijk op dit moment eerst van de c schijf op waaar vista op staat maar ik als ik windows cd pak start die daar van op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista staat dus op je pc en u wilt er xp naast zetten.

Wel wat je dan eigenlijk gaat doen is het volgende:

1: Download hier vistabootpro. Vista boot pro is eigenlijk een zeer nuttig programma als je een dual boot wil installeren met xp en vista. Windows xp maakt namelijk nog gebruik van boot.ini terwijl vista gebruik maakt van bcd en die bcd kan u gratis bewerken met Vista boot pro + het opstarmenu ook.

2: Maak een vrije partitie aan indien u geen lege schijven of partities meer hebt. Neem je Windows cdke en steek het in de cd/dvd drive van de pc start op, nu gaat u even op del of een andere toets drukken om in je bios te komen en u kiest als first boot device je cd/dvd en u klikt op save/exit en u herstart.

3. Doorloop de setup en Installeer Windows xp. Vervolgens herstart u en hersteld u de bootloader met Vistabootpro.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Vista staat dus op je pc en u wilt er xp naast zetten.

Wel wat je dan eigenlijk gaat doen is het volgende:

1: Download hier vistabootpro. Vista boot pro is eigenlijk een zeer nuttig programma als je een dual boot wil installeren met xp en vista. Windows xp maakt namelijk nog gebruik van boot.ini terwijl vista gebruik maakt van bcd en die bcd kan u gratis bewerken met Vista boot pro + het opstarmenu ook.

2: Maak een vrije partitie aan indien u geen lege schijven of partities meer hebt. Neem je Windows cdke en steek het in de cd/dvd drive van de pc start op, nu gaat u even op del of een andere toets drukken om in je bios te komen en u kiest als first boot device je cd/dvd en u klikt op save/exit en u herstart.

3. Doorloop de setup en Installeer Windows xp. Vervolgens herstart u en hersteld u de bootloader met Vistabootpro.

Groetjes

hij heb ik gedaan maar heb nu dit aan de hand hoe werkt het heb er 8 € voo betaalt dus kan je dat effe uitlegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan u aub je vraag wat duidelijk stellen want ik begrijp de helft van je zin maar eigenlijk, als u Vista nog hebt staan op een andere partitie kan je best even get volgende doen:

Start eerst Windows xp en haal Vista boot pro even binnen en installeer het correct, wat je dan gaat doen is het volgende:

1. Open Vistaboot pro en klik op de bootloader button en selecteer de volgende opties: Windows Vista bootloader en All drives. Klik dan op Install Bootloader. Windows Vista bootloader en All drives en dan op Install Bootloader in Vista boot pro.

2: Nu klik je op Diagnostics in het menu en selecteer je om de Diagnostics uit te voeren. Nu ziet u 2 entries staan in je bootloaderscherm van Vistabootpro.

3. U bent nu klaar, reboot en bij het heropstarten kan u kiezen uit Windows xp of Vista en start u die zondr problemen op.

Als je geen andere partitie meer hebt is je Vista hoogst waarschijnlijk verdwenen en maak je beter een andere partitie aan en installeer je daar Vista op..

Succes

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.