Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt, computer start niet meer op


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn computer start niet meer op, nadat ik zo dom ben geweest om een aantal documenten weg te gooien. Blijkbaar toch belangrijk, maar nu kom ik niet meer in mijn computer. De bestanden staan nog wel in de prullenbak, maar daar kom ik niet meer.

Ik zag in het archief ook een discussie, maar via die manier (een start up disk maken kan ik namelijk al niet) lukt het me niet. Of kunnen juliie mij het vanaf de eerste stap vertellen?

En lukt het eventueel als ik windows xp laat herstellen? Is het normaal dat je een cd bij je laptop krijgt als er al windows xp op staat? Want een cd met de software kan ik helaas niet vinden.

Graag jullie hulp, hopelijk vanavond nog want ik heb nu een computer ter beschikking :)

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste schattemaudje,

Ik heb u gisterenavond nog binnen het half uur een privebericht gestuurd (21:54) met een stap voor stap handleiding.

Heeft u deze niet goed ontvangen?

hierbij nogmaals het bericht:

Maar zoals ik lees weet u het wachtwoord van de administrator niet meer dus is dit van weinig nut...

Wanneer het systeem opstart, zal u worden aangeboden met een scherm dat u drie keuzes: Citaat:

Om de installatie van Windows XP nu druk op ENTER.

Repareren van een Windows XP-installatie met behulp van de herstelconsole, drukt u op R.

Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren, druk op F3.

Druk op de <R> om de herstelconsole te starten.

De volgende prompt zal u vragen welke Windows-installatie die u wilt herstellen:

Citaat:

Microsoft Windows ® Recovery Console

De Recovery Console biedt systeem reparatie en herstel functionaliteit.

Typ EXIT om de herstelconsole af te sluiten en de computer opnieuw op.

1: C: \ WINDOWS

Welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden op

(Als u wilt annuleren, druk op ENTER)?

Kies hier de eerste aan (normaal 1)

Wanneer u wordt gevraagd, voert u het Microsoft Windows XP lokale Administrator-wachtwoord.

typ nu volgende commando's en druk na elke regel op ENTER

FIXMBR C:

FIXBOOT C:

COPY CDDrive:\I386\NTLDR C:\

COPY CDDrive:\I386|NTDETECT.COM C:\

BOOTCFG /rebuild

opgelet: vervang CDDrive door de letter van uw cd-romstation (voorbeeld D:)

Als u de melding krijg na de Copy regel dat het niet gevonden is, dan probeert u een andere letter (D,E,F,G,H)

wanneer alles klaar is typt u EXIT en start u de pc op zonder cde

---------- Bericht toegevoegd om 23:10 ---------- Vorig bericht was om 23:07 ----------

het terughalen van de administratorwachtwoord is mogelijk maar is vrij complex en binnenbrengen lijkt me de beste oplossing denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.