Ga naar inhoud

Vista en radio beluisteren via internet


Gast chantal

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds ik een PC heb die bestuurd wordt door VISTA Home Edition ben ik niet meer staat om radio te beluisteren via internet. Het volgende doet zich voor:

Sinds ik werk opWanneer ik de radiospeler van Radio1 tracht te openen krijg ik de boodschap "Geen Flash Player gevonden". Vervolgens installeer ik hem via de aangegeven link "Macromedia Flash Player versie 9 plug-in". Na het bericht "succesvol geïnstalleerd" probeer ik de radiospeler aan de praat te krijgen, maar krijg wéér hetzelfde bericht: "Geen Flash Player gevonden".

Dan ben ik naar de HELP-pagina gegaan. Ik heb vervolgens het volgende gecheckt:

- PC met geluidskaart en luidsprekers: = OK

- Windows Vista is het besturingssysteem = is dat OK ????

- Windows Media Player: = OK

- Internet Explorer = OK

- Active-X : heb ik toegestaan

Vervolgens heb ik opnieuw de Flash 9 Plug-in succesvol geïnstalleerd. Ik slaag er echter weer niet in om de radiospeler aan de praat te krijgen. Hij zegt wéér: "Geen Flash Player gevonden". :bawling:

Ligt dit aan het besturingssysteem Vista ? Weet er iemand wat er misgaat of wat ik verkeerd doen?

Groetjes, Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je advies. Heb dit ondertussen uitgeprobeerd. Ook blokkering Active-X door Internet Explorer tijdelijk opgeheven (want dat gaf problemen), maar echter zonder resultaat.

Via de link (gevonden bij de Help van Radio 1)

Rechtstreekse links naar de livestreams

kan ik nu al live radio beluisteren. Ga ik echter rechtstreeks naar de zender om radio te beluisteren (en dat is soms makkelijk om gemiste programma's te herbeluisteren) dan krijg ik terug de melding "geen flash player gevonden". Ik vraag nogmaals om te installeren, na bericht "succesvol geïnstalleerd" probeer ik de radiospeler opnieuw aan de praat te krijgen, maar krijg wéér hetzelfde bericht: "Geen Flash Player gevonden"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.