Ga naar inhoud

3D grafiek met dynamisch bereik


anne26

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik was benieuwd of het ook mogelijk is om aan de 3D grafiek een dynamisch bereik toe te voegen? Zie bijgevoegde file:

In het tabblad: "Ruwe data voor wissel grafiek" worden verschillende csv bestanden binnen gehaald. Deze worden gekopieerd naar het tabblad: "Wissel data voor 3D grafiek" In dit tabblad kan ik dmv cel E1 kiezen welke gegevens ik in de 3D grafiek wil hebben. De 3D grafiek staat in tabblad "Wissel 3D grafiek".

Nu zou ik willen weten of het volgende mogelijk is:

De binnen gehaalde gegevens bevatten meestal een verschillendheid aan rijen met gegevens. Nu is het zo dat ik dmv cel E1 een keuze tussen de verschillende ingevoerde bestanden kan kiezen. Wanneer in het opgevraagde bestanden dan niet de maximale rijen met gegevens bevat worden deze rijen wel in de grafiek weergegeven. Er verschijnt dan een grijs vlak aan de achterkant van de grafiek. Dit is niet mooi:-) Nu heb ik op internet wel kunnen vinden hoe je dit met een normale grafiek zou kunnen oplossen.

Ik zou graag willen zien dat alleen de reeksen met gegevens worden weergegeven en Excel zou dit zelf moeten herkennen.

Wie heeft er een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt,

Anne

Voorbeeld voor forum 30 3D grafiek met dynamisch bereik.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.