Ga naar inhoud

[OPGELOST] Microsoft Office Outlook


be_dup

Aanbevolen berichten

joba, heb je berichtje even een nieuwe post gegeven

Wanneer ik mijn outlook opstart duurt dit tergend lang alvorens de mailtjes verschijnen.

Werk met Windows XP service Pack 2

Hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt voor de raad.

Joba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat je gegevensbestand zodanig groot is dat het zo lang duurt vooraleer dit geladen is en de emails te voorschijn komen. Ook als je niet regelmatig je harde schijf defragmenteert, kan dit een rol spelen.

Probeer eens in Outlook je gegevensbestand te comprimeren:

Een gegevensbestand is een bestand met persoonlijke mappen (.pst) (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.).Als u items uit een gegevensbestand verwijdert, neemt de grootte alleen af als u het bestand comprimeert. Het comprimeren van een gegevensbestand kan enkele minuten duren.

  1. Klik in het menu Bestand op Gegevensbestandsbeheer.
  2. Klik op het gegevensbestand dat u wilt comprimeren en klik vervolgens op Instellingen.
  3. Klik op Nu comprimeren.

Opmerking Wanneer u een PST-bestand comprimeert, hoeft u Microsoft Outlook niet af te sluiten.

Nadien zou ik voorstellen een defragmentatie te doen van je harde schijf. (eerst de prullenbak ledigen ).

Dit geldt ook voor Outlook Express: ---Bestand ---> comprimeren

succes gewenst,

groetjes

Sananjin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Microsoft Office - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.