Ga naar inhoud

microsoft netwerk services


ceesbanning

Aanbevolen berichten

Hallo,

Dit is mijn eerste post.

Ik heb een NAS in mijn netwerk die ik niet kan mounten onder Windows XP. Vanuit Dos box wel pingen op IP address en host name. Share op NAS aangemaakt. Bekende "Workgroup" name onder XP. Netbios onder TCP/IP ingeschakeld (WINS) etc. staat goed.

Ik heb uiteindelijk wel bemerkt dat microsoft netwerk services (verkenner-netwerk verbinding maken etc.) niet aanwezig is alleen Microsoft Terminal Services en Web Client Netwerk. Volgens mij heb ik die wel nodig. Hoe kan MNS installeren zonder herinstallatie? Alvast bedankt voor jullie commentaar en/of tips.

Mvgr Cees Banning

Link naar reactie
Delen op andere sites

Be Dup,

Voor de zoveelste keer "client voor netwerken" verwijderd, PC uit/aan en opnieuw geinstalleerd, PC uit/aan en tot mijn verbazing kan ik nu wel mijn NAS mounten on WXP. Ik weet niet waarom eerste keren niet en nu wel. Ik ben al blij dat het werkt. Hartstikke bedankt voor je reacties en hulp.

Groeten Cees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.