Ga naar inhoud

Opdracht: Netwerk voorzien voor school


Okeyie

Aanbevolen berichten

De opdracht is als volgt:

We moeten een volledig Netwerk voorzien in een fictief huis met plattegrond (Bekabeling etc.) met een budget van 10.000 Euro.

Het huis heeft 4 verdiepingen (Kelder, Gelijkvloers, Slaapkamers en een Speelkamer) en een Garage.

Vereiste is dat de Server in de kelder staat en er een Netwerkprinter in de Garage staat. (Stom maar dat is eenmaal de opdracht...)

Ook moet er een VOIP Phone, XBOX, Dataprojecter en twee Camera's (Speelkamer) aangekocht worden binnen het budget.

Er moeten zo'n 18 Apparaten/PC's op het Netwerk kunnen verspreid over het hele huis.

Wat ik heb gedaan:

Kelder: Hier komt het Internet binnen. Ik heb er een 4-6 GBit Poort Router gezet die met een backbone kabel(s) naar de 3 Switches gaan. (Gelijksvloers, Slaapkamers, Speelkamer)

Hier staat ook de Server.

Gelijkvloers: Hier staat een switch die de VOIP Phone connecteerd, evenals een WIFI Switch die verbinding moet maken met de Netwerkprinter in de Garage. (Signaal moet het normaal gezien halen tot daar? Is zo'n 15 Meter)

Slaapkamesr: Hier staat ook een switch.

Speelkamer: Hier staat ook een (Draadloze) switch die de 2 Netwerkcamera's moet connecteren, evenals de XBOX en Dataprojector.

Voor alle connecties van Switch->Apparaat heb ik gewerkt met CAT6 en evenals CAT6 Boxes die in de muur geplaatst gaan worden.

Is dit de beste oplossing en wat kan ik nog veranderen aan dit project?

MVG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.