Ga naar inhoud

Computer blijft opnieuw en opnieuw crashen


LaurensVP

Aanbevolen berichten

Mijn specs: (zelf samengestelde pc, in gebruik sinds 31/12/'09)

Windows 7 64bit

LG 22i Wide Format Black Brightness 30

Corsair TX series 850W

Asus MB ASUS / AM3 / M4A78T-E / 790GX

Samsung 3.5" 1TB 7200 32MB F3 SATAII

AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ BLACK

Sapphire HD3450 256Mb + 1Gb hypermemory HDMI (in afwachting van HD5970)

OCZ DDR3 High Performance Memory 2x2Gb 1600Mhz platinum (7-7-7-24)

Probleem:

Computer crasht na opstarten, dit gebeurt soms vlak na het opstarten of na een paar minuten. Ik krijg een blauw scherm met tekst op - geen idee wat er op staat omdat het direct weer verdwijnt en pc start opnieuw op.

Ik heb al meerdere malen systeemherstel gedaan. De pc lijkt dan altijd weer te werken maar crasht dan gewoon wat later opnieuw.

Aanvang probleem:

Probleem begon ongeveer 2 dagen na aankoop pc. Nadat er windows 7 updates waren geinstaleert dook het probleem eerst op (mogelijke oorzaak?). Toen ik voor het eerst het probleem had was ik Counter Strike Source aan het spelen. Er kwamen strepen op het scherm en het bleef dan zo een 10 seconden zwart, daarna werd alles weer normaal en kon ik verder doen. De volgende dag (niet zeker of het 1 dag was maar zoiets): zelfde probleem + het spel crashte. De volgende dag: niet alleen meer tijdens het spel crashes, altijd op willekeurige momenten. De volgende dag: pc crasht altijd direct na opstarten. Systeemherstel leek probleem op te lossen, maar wat later begon alles weer bij stap 1 en op sneller tempo. Dit laatste heb ik ondertussen al vaak gedaan.

Bij het opstarten krijg ik de melding dat cabinet.ddl een fout bevat (krijg ik maar sinds vandaag).

Msn werkt nu ook niet meer, firefox ook niet, acrobat ook niet. En krijg allerlei foutmeldingen en vaak andere. Op het blauwe scherm kwam bad_pool_header. Ik heb hier ook al andere meldingen gekregen. Ik kreeg ook al sinds ongeveer aanvong probleem melding over fout met beeldscherm ofzo. Ik heb voor alle onderdelen bestuurprogrammas geinstaleerd behalve voor het scherm en moederbord omdat de installatie niet lukte en ik de programmas niet online vond.

Nog iets: ik had opgezocht waarom ik die strepen en zwart scherm kreeg bij het spelen van counter strike. Mogelijke oplossingen die ik kreeg: disable interne graphics van moederbord (werkte niet) en graph card underclocken (werkte ook niet). Ik herinner me vaag ook nog iets van ergens bij de aanvang van het probleem, toen kreeg ik ergens een foutmelding met 'hypermemory' in, dus nog iets dat ik zie als mogelijke schuldige: de grafische kaart, aangezien het probleem in het begin ook alleen hiermee leek te maken te hebben.

Het probleem wordt steeds erger en systeemherstel helpt helemaal niet meer.

De oorzaak kan denk ik bij zowat alles liggen aangezien zowat alles niet meer werkt.

Grafische kaart? Windows 7? Hardware probleem? Drivers? Virus? ...

Vragen? Stel maar, alvast op voorhand bedankt.

aangepast door LaurensVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.