Ga naar inhoud

Een SD geheugenkaartje deblokkeren


Lord Klorel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet niet goed waar te posten dus doe ik het maar hier.

Ik heb een SD-kaartje hier dat compleet geblokkeerd is, ik kan niks meer zien of doen met het SD'ke. De schrijfbeveiliging staat af, want ik wijtte de fout daaraan maar dat was het niet.

Hopelijk kan iemand mij hierin helpen want er staan een 200 tal foto's op van een reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Dat is wel lastig...

Als u nog data wil af halen van je sd kaartje kan je het volgende eens proberen:

Download Rstudio dit gaat je kaartje bit per bit controleren en zo is het toch nog mogelijk er data af te halen let wel op dit tooltje is niet freeware te gebruiken...

nu ga je het volgende doen als u de data hebt kunnen achterhalen of het niet nodig is:

Je gaat namelijk je sd kaartje in de meegleverde adapters steken en vervolgens steekt u de adapter in een card reader van je pc of laptop als die aanwezig is...

Nu ga je naar deze computer en je ziet namelijk iets nieuws verschijnen dit is je gelezen sd kaart nu gaat u deze gaan formateren en vervolgens gaat u waarschijnlijk een wachtwoord moeten ingeven voor al eer je het sd kaartje zal gaan kunnen formateren...

Nu is het wel zo als u deze vergeten bent hebt u eigenlijk wel een probleem...

Nu als je het kaartje echt niet geformateerd krijgt maar je hebt je gewenste data wel zit er vrees ik niets anders op dan een nieuw kaartje te kopen...

Voor 10 euro vind u al een SD kaartjes met opslacapaciteit van zo'n 2GB...

Groetjes Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.