Ga naar inhoud

IOMEGA harde schijf gevallen - doet niks meer! HELP!


jmd1983

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe IOMEGA harde schijf (1TB, USB en externe voeding). Mijn vriend heeft deze laten vallen. Nu herkent de laptop (Dell met Vista) de schijf niet meer als ik hem aansluit. Ook via schijfbeheer kan ik hem niet vinden.

Het blauwe lampje aan de achterkant gaat wel aan als de schijf op de laptop en stopcontact is aangesloten. Dat geeft me een voorzichtig hoopje dat er nog iets te redden valt. Het blauwe lampje knippert echter niet, en dat doet het bij mijn andere IOMEGA harde schijf wel.

Als ik de hard schijf beweeg hoor ik iets wat los zit. Dat rolt door de schijf heen.

Wat nu? Zelf open maken? Geen idee wat ik er dan mee moet! Bij een bedrijfje brengen met het risico dat er niets te redden valt? Ik heb ook geen enorm bedrag te spenderen om de schijf te laten repareren/data te laten terughalen. Het stomme is dat ik niet zeker weet wat er op deze schijf staat. Voornamelijk foto's maar wellicht niet heel veel en dus geen duizend euro waard. Maar wellicht ook wel!

Wie heeft er een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste dat ik zou aanraden is proberen uit te zoeken of het defect in box electronica zit of in de schijf zelf.

Je kan dat testen, (of laten doen bij een goede PC winkel) door de schijf even over te bouwen in een andere box.

Als het probleem in de box zit dan ben je relatief goedkoop af, je vindt deze tussen de 50-100 €.

Als het de schijf zelf is dan wordt het wat ingewikkelder. Je kan dan best terug posten.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.