Ga naar inhoud

[OPGELOST] PC start op maar valt na ca. 15 sec. uit


wernerbos

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat iemand het herkent en de oorzaak weet.

Mijn PC start eerst op maar valt na ongeveer 15 seconden uit. Dit gebeurt nadat op het scherm zaken als geheugen, primary master, etc. getoond zijn. Als ik naar BIOS ga dan valt de PC niet uit, totdat ik BIOS afsluit en probeer de computer te starten, dan valt hij alsnog uit.

Wat het probleem waarschijnlijk niet is, is het geheugen, de HD, probleem met een andere kaart (heb alle kaarten eruit gehaald, behalve de videokaart). Ook valt de fan niet opeens uit en laat de processor in BIOS geen extreme temperaturen zien.

Herkent iemand op grond van dit probleem de oorzaak?

Ik heb de volgende relevante dingen in mijn PC zitten:

- Moederbord: ASUS P4T-E

- Processor: Pentium 4 1800 Mhz

- Geheugen: 2 * 128 RDRAM en 2 * 256 RDRAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik al geprobeerd. Heb er twee staafjes uitgehaald en de twee open sloten gevuld met een C-RIMM staaf (de 4 sloten moeten gevuld zijn. 'lege' sloten moeten gevuld worden met een C-RIMM). Daarna de andere twee eruit gehaald en hetzelfde gedaan. Beide keren deed zich hetzelfde probleem voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.