Ga naar inhoud

pc valt na een tijdje uit en start niet op in 1 keer :-S


Gast ultrAslan187

Aanbevolen berichten

Gast ultrAslan187

hallo,

ik heb me vorige week donderdag een nieuwe voeding van Be Quit gekocht 600Watt en de 9800GTX... alles warkt perfect zonder problemen maar als ik de pc gwn aanlaat en ik ga Bv. weg naar buite en kom na half uur ofzo trug is de pc uitgevallen vanzelf en als ik op de aan/uit knop druk start die niet op in 1ste keer dan houd de pc me een beetje bezig met aan en uit te doen ik weet wel dat het probleem aan het Ram geheugen ligt maar weet niet hoe ik het probleem kan oplossen...met mijn vorige configuratie HD3870 en xilencer power 550Watt moest ik telkens de pc paar keer aan en uit doen zodat die aan de gang ging... kan er iemand mij helpen met de probleem ?

pc :

core 2 duo e6750

4gig ram OCZ golden edition

nvidia 9800GTX

Be Quit 600Watt

250Gb Hdd

Alvast bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat staat er bij je instellingen voor energiebesparingsopties ingesteld? Standby/slaapstand na 30 minuten? Het kan zijn dat er met die energiebesparingsstand iets mis gaat, waardoor je pc uit valt.

Voor dat slecht aangaan; ik zou je moederbord eens uit je kast halen & alles op een ondergrond leggen die geen kortsluiting kan geven. Ook de power-buttons van je kast niet aansluiten en opstarten door gewoon een euromuntje oid te gebruiken & daarmee de pinnetjes te sluiten. Als hij het dan wel doet ligt het ofwel aan je inbouw in de kast (afstandsbusje op een plaats waar het niet moet oid), ofwel aan de knoppen van je kast zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ultrAslan187

ik zal het wel doen mn moederbord uithalen ma normaal gezien ligt het er niet aan omdat ik eerst een andere videokaart en voeding had maar dat probeem ook niet had... maar dan had ik gwn de probleem (in het begin) dat ik paar keren de pc aan en uit moest doen dat was zo alsof die stroom te kort had en na paar keren aan uit doen genoeg stroom kreeg en aan de gang ging ik wil niks verkeerds zegge ofzo ma ik weet dat het aan mijn geheugen ligt heb er echt spijt van dat ik die heb gekocht pffffff... en naar de energiebesparing heb ik nog niet gekeken ik ga eerst dat doen als het dan weer gebeurd haal ik de moederbord eruit enz...

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ultrAslan187

hey Masters,

ik had gistere in energiebeheer de slaapstand uit gezet en liet de pc aan en ging wat buite en toen ik binne kwam en keek naar mn pc was de pc niet uitgevallen maar de CPU was 100% in gebruik :-S.. dan heb ik maar de pc uit elkaar gehaald en buite te kast trug heb aangesloten en liet de pc weer aan en toen viel de pc niet uit:-) nu heb ik de pc trug in elkaar gesloten en de kabels goed gezweeft (bij elkaar geplaats) zodat de kabels het kas niet aanraken ik ben nu op school en vanavond ga ik dan weer eens kijken als de probleem is opgelost dan laat ik jou weer iets wete...

MVG

en bedankt voor u hulp !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ultrAslan187

masters,

mn probleem is nogaltijd niet opgelost:-( heb de pc aan gezet toen ik trug kwam van school en nu kom ik kijken en de pc staat weer uit... heb die aangezet weer dezelfde probleem geen beeld :-S kunt ge me Aub ermee helpen..

alvast bedankt !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het aan je nieuwe voeding ligt, kan je proberen een andere voeding te lenen en te testen?

En welk besturingssyteem heb je en van welk merk is je moderbord?

Kan het zijn dat je een domino stekker hebt die niet goed werkt?

Ik heb dit al voor gehad at mijn pc uitviel en niks meer deed, altijd ongeveer dezelfde tijd.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ultrAslan187

mn moederbord is een gigabyte p35c -ds3r... beQuit voeding 600Watt.. ik denk en hoop dat da niet aan de voeding ligt heb echt geen zin om die trug te brenge toen ik mn videokaart was gaan hale zei ik tege die man dat ik fatsoenlijke voeding wil hebbe en hij zei dat deze goed is... e, overal hoor ik ook dat Be Quit een top merk is van voedingen... ik wordt gek van die pc als die zo doet :-( ik heb OCZ golden edition geheugen ik heb de Voltage op 0.2V gezet is dat genoeg ik heb er nu 2gig in 2latjes van 1gig... ik kan geen voeding lene van iemand iedereen hier heeft maar een 350W of 550W xilence en die had ik zelf ook al ervoor... mn besturingssysteem is viste home premium x86

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.