Ga naar inhoud

radio aansluiten op pc


Gast capronicus

Aanbevolen berichten

Gast capronicus

dit is wss gewoon onmogelijk, maar kspeel al en tijdje met het idee om een gwn radio/cd-speler/casette-speler aan te luiten op mijn pc als boxen ,:biggrin: na ff gegoogled te hebben lijkt het alsof je alleen maar een stereo-installatie kunt aansluiten.

Zou het niet gewoon mogelijk zijn om zo'n radio open te vijzen en vervolgens wa draadjes op de pc aan te sluiten ? :pcguru:

enig idee ? alvast bedankt :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan, maar het lijkt me het makkelijkste om eerst ff te kijken wat de ingangen in je radio zijn voor je je radio open gooit om er in te prutsen...

Heb je een line-in (ook wel aux) op je radio zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast capronicus

het is dus een doodgewone radio met redelijk weinig ingangen (1 voor een headset en & voor de powercord) dus voorzover ik weet geenenkele aux ingang

Link naar reactie
Delen op andere sites

in je radio zelf de aansluitingen gaan maken kan je doen, maar ik zou het je toch afraden aangezien er iets meer werk aan te pas komt dan gewoon 2 kabeltjes verbinden. Je moet het stuk vinden waar je receiver gedeelte eindigt, en daar waar je versterker gedeelte start en bij een basisradio kan dat zeer eenvoudig door elkaar op je print zitten. Dan moet je een ingangsselectie gaan maken met een of andere schakelaar, de uitgang van je pc moet je dan regelen dat die niet te luid is (anders kan je je ingangsversterker opblazen)...

Het makkelijkste (en veiligste ook, in een radio gaan zitten solderen is niet echt het beste als je niet veel van elektronica kent) is een FM Transmitter kopen ( http://www.pixmania.be/be/nl/349114/art/belkin/fm-zender-tunecast-ii-f8v.html )

Dat sluit je op je computer aan, en je radio kan dan gewoon op de golflengte die je daarop opneemt zijn muziek afspelen. Vraag is echter als je 30€ uitgeeft aan zoiets of je niet beter bent met computerluidsprekertjes te kopen (of het moet een radio zijn die toch vrij degelijk is, maar dan lijkt het me vreemd dat er geen ingangen op zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.