PC Helpforum

HCW

Ga terug   PC Helpforum > Problemen/Vragen hardware? > Hardware algemeen > Archief Hardware algemeen
Passwoord vergeten? Registreer !

Archief Hardware algemeen Hier vindt je alle opgeloste problemen uit de categorie Hardware algemeen + niet actieve discussies na 3 maand. Deze kunnen enkel geraadpleegd worden ter informatie.

Dexia

LinkBack Discussietools
Oud 24 maart 2008, 13:32   #1
Nieuweling

Bedankjes Gegeven: 3
0 x Bedankt in 0 Posts
Standaard upgrade naar USB 2.0

Heb een USB 2.0 PCI kaart in de wachtkamer om in mijn oud ABIT-moederbord 'BL7' te plaatsen. Doch graag eerst jullie deskundig advies...

Moet ik dan eerst in mijn BIOS de 'on board' USB controller onder 'Integrated Peripherals' op 'disabled' zetten ?

Zoniet, kan ik mijn USB 1.1-apparaten (muis en 2 toetsenborden) verder blijven gebruiken op de huidige geintegreerde 1.1 USB-ports ?

Of moet alles gewoon naar de nieuwe USB 2.0 ports verhuizen samen met de USB 2.0 apparaten (huidige scanner en de nog te installeren externe harde schijf en webcam) eventueel met het risico dat de USB 1.1-apparaten de USB 2.0-snelheid zullen vertragen ?

Kan de verhuis van een apparaat dat nu op een USB 1.1 port draait zonder problemen naar een USB 2.0 port ? Of dien ik eerst het apparaat via apparaatbeheer (Windows XP Pro SP2) te verwijderen vooraleer het in een USB 2.0 port te pluggen (waardoor het weer automatisch door WINDOWS XP gevonden wordt) ?

Dank bij voorbaat voor alle nuttige tips in deze kille Paasdagen !
vesuvio is offline  
Gesponsorde Links
Oud 24 maart 2008, 14:39   #2
Lid

Leeftijd: 23
Bedankjes Gegeven: 13
413 x Bedankt in 378 Posts
Standaard

USB is op zich supereenvoudig wat betreft compatibiliteit.

Gelijk wat van apparaat steek je gelijk waar in welke poort. Als jij USB 1.1 apparaten samen met usb 2.0 apparaten steekt gaat het ene gewoon op de trage en het andere op de hoge snelheid werken, dat maakt allemaal niets uit.

Gewoon je pc uit zetten, stekker uit het stopcontact halen, nog eens opstarten terwijl hij niet in het stopcontact zit (om restspanning in je voeding weg te werken) en die PCI kaart er in steken. In de bios ga je niets moeten veranderen, je oude usb poorten blijven gewoon werken (voor je muis + toetsenbord vb) en je nieuwe zullen op hoge snelheid je scanner / printer / harddisk bedienen.
Masters is offline  
De volgende gebruikers bedanken Masters voor deze nuttige post:
vesuvio (24 maart 2008)
Gesponsorde Links

Favorieten/bladwijzers

Labels
upgrade, usb

Discussietools

Regels voor berichten