Ga naar inhoud

15 minuten geluid, geen geluid.


Wim25174

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb Creative Inspire 4.1 4400 luidsprekers aangesloten op mijn computer HP Pavilion p6240. Realtek HD Audio configuratie is goed geinstalleerd. Maar na 15 minuten geluid, valt het geluid weg en hoor ik alleen nog maar ruis. Ik heb al meerdere malen de drivers van Realtek opnieuw geïnstallleerd. Maar dat helpt niet.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim,

Ik heb goede ervaring met de helpdesk van HP. Stel ze gewoon de vraag. Het probleem dat je voorlegt lijkt me op het eerst gezicht geen uitzonderlijke aangelegenheid.

Kijk eens in de 1.230.000 resultaten met Google of je daartussen je gading kan vinden met volgende zoektermen :

Results 1 - 10 of about 1,230,000 for sound disappears after minutes. (0.22 seconds)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk alleszins naar de services die op dat ogenblik mss. (te) actief worden en mogelijk eventueel de CPU activiteit op 100% brengen. Windows kan niet overweg met geluid als de CPU iets wordt belast. (een oud zeer zonder oplossing)

Mijn eigen hardware werkt voor geluid perfect op Linux, maar op Windows is het gewoon een katastrofe.

Ik vrees een beetje dat je hier niet uitkomt zonder veel zweet. Of je zal veel geluk moeten hebben. Geluidsproblemen zijn legio met Windows gebruikers ; enorm veel klachten op Internet.

Misschien ligt het bij uw geluidsinstallatie ? Is er een support (die naam waardig) bij Creative, of is er een specifiek forum van Creative klanten ?

Uw HP computer heeft blijkbaar geen luidsprekers ingebouwd. Probeer eventueel eens andere luidsprekers ? Misschien is er een foute condensator die na zoveel minuten een kortsluiting maakt voor alle inkomende audiofrequenties, en blijft er interne residuele ruis. Als het met andere luidsprekers al of niet gebeurt, kan je al een deel van het probleem uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.