Ga naar inhoud

digitale videobewerking studio 12


drumpt

Aanbevolen berichten

Il ben in het bezit van een sony hs camcorder HDR-CX11E. Deze camera heeft een memory stick. Nu bewerk ik al langere tijd digitale video met studio van pinnacle, maar dan met een tape. Ik las een tape van een uur in alsa AVI bestand. Er werden direct scenes weergegeven in studio waardoor je snel kon bewerken en (klein) kon terugkijken. Met de nieuwe camera is elke shot een nieuw mt2s bestand wat ook groot is. Dit mede gezien de HD kwaliteit. Als pc heb ik een Intel Core 2Quad 2,33 ghz met 4 gb intern geheugen en Vista. Verder heb ik 2 separate schijven, eentje voor de programma's en eentje voor de bestanden.

Het werken met Studio 12 gaat erg traag omdat bij het slepen van een scene steeds het hele bestand gebruikt wordt. Het duurt ook langer voordat ik alle scenes (bestanden) te zien krijg. de map met scenes 2009 is zomaar 20 gb groot en is echt niet heel veel uur lang.

Heeft iemand tips of ideeen hoe ik beter kan gaan werken. moet ik eerst alle bestanden combineren tot een mpeg of avi en dan via sceneherkenning scenes laten berekenen en zo weer werken? Dit zal sneller gaan maar is nogal omslachtig.

graag tips en ideeen

alvast bedankt,

Rogier

p.s. de videokaart is een geforce 9600gt met 2 gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.