Ga naar inhoud

geen geluid van DVD, "hol" geluid van CD


Laphroaig

Aanbevolen berichten

Setup : Acer Media Center PC verbonden met Sony TV,

geen home cinema toestanden, de enige luidsprekers in het spel zijn deze intern in de TV.

Als ik een DVD afspeel op het Media Center krijg ik beeld maar geen geluid. Als ik een audio-Cd afspeel klinkt het geluid ver, en hol, stemmen zijn vervormd.

Als ik echter diezelfde DVD of Cd afspeel op mijn Philips DVD speler, dan werkt het geluid wel.

Het Acer Media Center is verbonden met de Sony TV via HDMI.

De Philips CD speler is verbonden met diezelfde TV via SCART.

Leve SCART dus !

Neen, ik wil die Media Center PC echt aan de praat krijgen.

Meer details over mijn setup vind je hieronder,

hartelijk dank voor jullie raad.

Setup :

Media Center Aspire iDea 510

verbonden met Sony Bravia KDL-40W2000 LCD TV , via HDMI kabel. Geen SCART verbinding.

Specificaties van het Media Center in bijgevoegd tekstdokument.

Audio Specificaties van het Media Center :

***************

Audio System

High Definition audio with support for Dolby® Digital Live & DTS

Connect

. Dolby® Surround 5.1 channel decoding

. Virtual Surround Sound by DTS Neo PC

. 7.1 Channel analogue output with S/PDIFsupport for digital output

***************

I/O Audio Interface

2 x S/PDIF: one “coaxial “, one “optical “

7.1 Channel Audio output (8 x RCA)

*****************

Realtek software op het Media Center

Geluidskaart Intel 82801GBM ICH7-M High Definition Audio Controller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

euhm eerst een vraagje! als je naar muziek luistert op je pc heb je dan ook al zo van die holle geluiden ? want het kan misschien een configuratiefout zijn op je computer die je overbrengt naar je lcd televisie? ik geef je is een voorbeeldje het kan bijvoorbeeld zijn dat je computergeluid is ingesteld bij Soundmanager op tunnel en ja dan breng wel een hol geluid over naar je lcd tv natuurlijk. check anders eve je conifiguratie van je geluid en als er een configuratiefout is laat je me maar iets weten ook als er geen configuratiefout is. ik blijf graag op de hoogte van je probleem!! ik help je graag verrder!! mvg van bart!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie.

Als ik muziek beluister op mijn PC heb ik inderdaad ook dat "verre", "holle" geluid. Dit zowel als ik een een audio-CD beluister of als ik muziek afspeel die op de schijf staat. Soundmanager heb ik gekontroleerd, en ook eens de instelling veranderd : het geluid verandert maar slechts weinig effekt, alles (vooral de stemmen) blijven "ver" klinken.

Ik heb vandaag een andere test gedaan :

luidsprekers aangesloten op de 3.5mm uitgang van de hoofdtelefoon (lichtgroene fiche) en dan de instelling van Realtek veranderd van digital output naar luidspreker : geluid klinkt goed, ik heb nu ook geluid als ik een DVD afspeel. Is natuurlijk wel niet de bedoeling, ik was niet van plan om extra andere luidsprekers te gebruiken dan die van de TV, maar blijkbaar heeft het Media Center dit niet zo begrepen.

Aan de uitgang digital output van het Media Center hangen er geen luidsprekers dus begin ik te snappen waarom ik geen geluid krijg als ik dit aanzet in Realtek. Maar ik dacht dat digital output ook de HDMI kabel was die naar de TV gaat.

Wat wel vreemd is bij dit alles : als ik TV opneem met het Media Center, heb ik wel perfekt geluid bij het afspelen van het opgenomen programma vanop de harde schijf.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Probleem is niet echt opgelost.

Ik wilde er toe komen om een DVD af te spelen in het Media Center, maar zonder extra luidsprekers, enkel de luidsprekers in de TV.

Ik ben er nu in geslaagd om geluid te krijgen door een extra luidspreker maar ik wilde helemaal geen extra luidspreker inzetten, mijn idee was om het DVD-geluid door de luidsprekers van de TV te krijgen en dat lukt nog altijd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.