Ga naar inhoud

Problemen met geluid


Krack

Aanbevolen berichten

De problemen met mijn laptop begonnen eigenlijk een tijdje geleden, opeens verloor dat ding hier al 8% van oplaadbare batterijcapaciteit en tegenwoordig valt ie al zonder stroom bij 30%. Nu goed, ik weet niet of het iets te maken heeft met het probleem dat ik nu onlangs ook al even heb. (Ik zie niet hoe ze in verband kunnen staan maar het volgde elkaar nogal snel op dus daarom dat ik het toch vermeld.)

Ik heb namelijk geregeld ruis op mijn geluid. En dat is dan op die momenteel zowel op de boxen van de laptop maar ook van de externe boxen als ik die aansluit. Nu komt er ook nog eens bij dat sinds kort ook alleen nog maar het geluid werkt in iTunes en VLC. Soms werkt het geluid dan weer wel in een browser, op deze moment bv nu weer niet. Het vreemde is dat als ik mijn koptelefoon draadloos koppel met de laptop alles terug werkt maar ook alleen voor de koptelefoon. Ontkoppel ik dat ding terug dan is het weer zoals ervoor.

Ik heb al gekeken bij de apparaten (in geluid) en daar zie ik niks wat me vooruit kan helpen icon_confused.gif

Het kan niet aan de kabel liggen die tussen de laptop en de boxen zit liggen want die heb ik al eens vervangen en dat leverde dus niks op.

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel toevallig tot de oplossing gekomen denk ik.

Toen ik heropstartte kwam er opeens iets te staan van 'quiet office'.

Vooral die 'quiet' deed me natuurlijk al iets vermoeden.

Ik heb er wat mee zitten spelen en als ik het bv in high performance zet en dan een filmpje bekijk dan werkt het geluid. Verander ik het naar quiet office en die pagina dan vernieuw dan werkt het geluid niet meer.

Het probleem en dus ook de oplossing lijkt me dus mits wat geluk gevonden icon_smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.