Ga naar inhoud

SD kaart importeren.


Gast Veraapoes

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds kort heb ik mij mijn camera opnieuw moeten aanschaffen en ipv de nikon SD kaart dat ik verwachtte zat er een SD HC - High Speed kaart bij (staat precies niets anders op van merk). Niet dat die niet werkte voor mijn nikon camera maar het leek me raar. Uiteindelijk geen problemen mee gehad echt totdat ik mijn foto's wou importeren. Normaal komt er als ik de SD kaart instak een venstertje met autoplay en dan kan je importeren via verkenner ofzo kiezen, tik ik een naam in en hupla. Al mijn foto's, automatisch gedraait in een mooi mapje met naam naar keuze.

Nu, met die nieuwe SD kaart merk ik dat hij autoplay al niet meer opstart. Als ik via Photo Gallery (windows standaard programmaatje, gok ik) zo ga, en dan op importeer klik komt dit min of meer op hetzelfde neer buiten dat mijn foto's niet automatisch gedraait worden. Een omweg, maar niet met het resultaat dat ik wil.

Dus, ben ik wat gaan googlen en mijn autoplay staat aan voor alle apparaten en dan had ik iets gevonden van:

  • Click the Start button 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_47.png, click All Programs, click Accessories, and then right-click Command Prompt.
  • Click Run as administrator.
  • At the command prompt, type net start shellhwdetection, and then press ENTER.
  • Restart your computer.

Met als resultaat:

RPFDB.jpg

Oh, en als ik bij automatisch afspelen ga kijken dan zie ik dit:

post-23605-1417705571,256_thumb.jpg

Maar ik gok dat (ookal heb ik dezelfde camera gekocht, was gestolen) ookal heb ik dezelfde camera dat die D3100 op mijn vorige camera slaagt, want met die vorige sd kaart (van nikon zelf) dan deed die automatisch het venstertje open (zo rechts beneden) dat je foto's kan importeren met de verkenner zonder te kiezen uit het autoplay venstertje :)

Dus, iemand een idee wat het probleem kan zijn? Waarom deze sd kaart geen autoplay venstertje krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.