Ga naar inhoud

[OPGELOST] Norton AntiVirus = beste anti-malware programma?


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag ivm programma's tegen malware.

Norton AntiVirus is veruit het meest bekende programma hiervoor,

maar is dit ook het beste programma tegen malware?

Ikzelf gebruik het al jaren, maar heb nu horen zeggen dat er

veel betere programma's bestaan die gratis zijn én minder intern

geheugen verbruiken.

Klopt dit?

En wat denken jullie ervan?

Zou je zelf Norton AntiVirus aanraden of een ander programma?

Indien een ander programma:

1. Welk zou je dan aanraden?

2. Is dit gratis (indien ja, link voor download aub)?

3. Beschermt dit programma mijn computer tegen ALLE malware

(virussen, torjan horses, spyware, spam,...)?

4. Waarom is dit programma beter dan Norton AntiVirus?

5. Als dit andere programma('s) dan beter is, waarom wordt Norton

AntiVirus dan zo hard aangeraden door vele winkels en

bedrijven? Soms krijg je zelfs een gratis proefperiode van Norton

AntiVirus bij aankoop van een nieuwe computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas; norton WAS een van de beste maar is dat al jaren niet meer.

Norton is 1 grote hoop rommel die je systeem zodanig afremt dat je je afvraagt of je niet beter af bent met de spyware dan met het anti-malware systeem... Het eerste wat ik bij klanten doe is altijd hun norton weggooien (uiteraard in overleg) en vervangen door ofwel AVG (AVG Anti-Virus and Internet Security - AVG Internet Security Voor virusscanner alleen kan je de gratis AVG nemen in combinatie met spybot), ofwel BitDefender.

Geen enkel programma beschermt je trouwens tegen alle malware (zeker norton niet, ze reageren namelijk vaak vrij laat).

Beter omdat het je systeem een pak vertraagd. Neem 2 dezelfde systemen, eentje met norton en eentje met AVG erop. Met dat AVG systeem had je probleemloos 1 cputypje zwakker mogen kopen, je systeem zal even goed presteren.

Waarom wordt het aangeraden? Héél simpel: naambekendheid van vroeger (toen ze wel goed waren). Mensen kopen nu eenmaal graag iets met naam waarvan het vertrouwen uitstraalt, of de kwaliteit goed is of niet is minder belangrijk. Waarom verkoopt Apple zoveel iPod's met videoweergave en worden ze overal aangeraden? Zéker niet omdat ze beter zijn dan de concurrentie, maar gewoon omdat iedereen de naam kent. Als ik iemand moet overtuigen om ipv een onbekend merk een Apple Ipod te kopen dan lukt dat bijna altijd; moet ik iemand overtuigen om een Archos of een Cowon te kopen wordt dat heel moeilijk omdat ze het product niet kennen (terwijl ze gewoon beter zijn).

Dat het vaak voorgeïnstalleerd zit op nieuwe pc's heeft ook een eenvoudige verklaring; de systeembuilder wordt ervoor betaald om dat erop te zetten. Het duidelijkste is vb bij Sony. Die systemen worden standaard met vrij veel probeersoftware uitgeleverd. Als je die software eraf zou willen ga je in de toekomst meer moeten gaan betalen voor je systeem. Het verschil dat je meer moet betalen is wat die bedrijven aan Sony betalen om hun trial versie erop te zetten.

Als je namelijk een 30dagen norton AV bescherming krijgt, dan gaat 90% van de consumenten (omdat ze de naam al kennen ook) de moeite niet doen om norton te desinstalleren (wat dan nog eens vrij lastig is, gaat niet gewoon door het menu software van windows) en een andere te gaan kopen; die consumenten klikken gewoon op bijbestellen & verlengen. De aanvankelijke "investering" door aan de producent van de pc's wat te betalen levert zo al snel veel extra inkomsten op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, is mijn PC met AVG Internet Secturity minstens even goed beveiligd als met Norton Antivirus? En zal mijn systeem bovendien sneller werken?

Nu, ik heb gezien (via de link in jouw bericht) dat AVG wel redelijk duur is.. 50 euro voor één jaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hieronder staat een link op AV-Comparatives waar je een uitgebreide test ziet van een hele hoop paketten.

Anti-Virus comparative February 2008

Norton scoort 97.7%; AVG haalt het nipt met 98.1%. Daar zit inderdaad weinig verschil op, maar dat gaat enkel over het herkennen van virussen/malware, daarin wordt geen rekening gehouden met zaken zoals snelheid van werken enzo. Als je dat erin mee neemt (resultaten +- hetzelfde, maar hogere snelheid) dan is AVG gewoon beter vind ik.

50€ per jaar is inderdaad "vrij" duur, maar norton antivirus 2008 kost eveneens 55€. Prijzen ontlopen elkaar dus niet echt. Anders kan je Antivir Premium nemen (komt ook heel goed uit die test, en dat kost 20€ Avira AntiVir Premium)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op internet een site gevonden van een winkel in de buurt waar je volgend pakket kunt kopen: AVG Internet Security 7.5 Pro

Is dit voldoende?

Of moet ik nog iets apart kopen dan om mijn computer tegen alle soorten malware te beschermen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja de 8.0 is uit... Ik vind het dan ook een beetje zonde om de 7.5 te gaan halen. Eventjes wachten tot die andere in de winkel ligt dan.

Internet security pakt direct malware en dergelijke mee ook, dus daar moet je niets anders meer voor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.