Ga naar inhoud

Hulp ip-camera op telefoon


fangiostaffie

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Na 3 weken zoeken, lezen, instellen, proberen enz............ heb ik toch maar besloten om een berichtje te plaatsen op het forum.

Waarschijnlijk is dit een veel voorkomende vraag en ik vind er ook van alles over maar het lukt me nog steeds niet!

Ik heb een ip-camera (watch-bot), deze heb ik gekocht omdat ik mijn honden graag in de gaten hou als ik weg ben.

Nu gaat het perfect als ik thuis ben, zowel op de computer, tablet als op mijn telefoon (smartphone)

Maar zodra ik buiten huis ben, krijg ik de melding dat de pagina niet werkt.

Nu heb ik ook nog eens zero verstand van dit soort dingen mag goed, ik heb portforwarding gedaan op de router van Telenet (via mijn telenet). Daar heb ik het ipadres van de camera opgezet met als poort 8000. Dit heb ik ook gedaan bij de instellingen op de camera. Helaas werkte dat niet. Ik heb gezocht in de firewall en poort 8000 opengezet (tenminste dat het niet geblokeerd wordt).

Ook had ik begrepen dat ik geen vast ipadres van telenet had en dat is dat dus via no-ip kon regelen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar daar snap ik ook niets van. Wat moet ik nou precies invullen?

Naar alle pogingen en na alles wat ik geprobeerd heb, lukt het nog steeds niet.

Mochten jullie nog meer info willen of namen en gegevens van apparaten, laat het me maar weten!!

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Tessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal,

Groetjes Tessa

Via Managed DNS | Outsourced DNS | Anycast DNS kun je een gratis account aanmaken, vervolgens voer je dit account in het DDNS gedeelte van je camera in, indien de camera geen ddns ondersteund, doe je dat in de modem ( bbox )

Dit zorgt ervoor, dat je via dat accountnaam kunt inloggen op de camera, ipv je ip adres .

via Open Port Check Tool kun je testen of de poort daadwerkelijk ook vrij is ( er zal dan succes staan )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Managed DNS | Outsourced DNS | Anycast DNS kun je een gratis account aanmaken, vervolgens voer je dit account in het DDNS gedeelte van je camera in, indien de camera geen ddns ondersteund, doe je dat in de modem ( bbox )Dit zorgt ervoor, dat je via dat accountnaam kunt inloggen op de camera, ipv je ip adres .via Open Port Check Tool kun je testen of de poort daadwerkelijk ook vrij is ( er zal dan succes staan )
Dat ga ik meteen proberen!! Ik weet dat mijn camera wel DDNS gedeelte heeft maar dat er geen vrije keuze is (hoe zeg ik dat??) En nu waarschijnlijk een stomme vraag: hoe doe ik dat in de modem zetten? Ik heb alleen zo een ding van telenet :embarassed:Ik heb een de port check tool gedaan. Alle poorten die ik maar intik staat er: Error: I could not see your service on 84.195.49.124 on port (8000)Reason: Connection timed out
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.