Ga naar inhoud

foutmelding directCD roxio


Gast dwarrel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wilde graag een probleem bij jullie voorleggen.

Ik wilde een oude cd met foto's bekijken maar deze bleek met directCD roxio gemaakt te zijn.. deze kon ik niet lezen, maar krijg nu wel steeds een foutmelding bij het opstarten van mijn pc.. dat het prog. incompitabel is en uitgeschakeld wordt omdat het een conflict met windows opleverd. Nou heb ik al wat zitten zoeken in het forum en ben een soort gelijk probleem tegen gekomen. ik heb Tunup Utilities 2008 gedownload en mijn computer opgeschoont. Echter blijft de foutmelding bestaan. Heeft iemand een mogelijke andere oplossing...

Alvast bedankt voor de moeite.:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dwarrel

Bedankt voor het antwoordje

Jouw roxio zal waarschijnlijk niet meer compatibel zijn voor Vista, maar is op te lossen hoor.

Klik op start/programma's

Je zoekt het dus het programma, wat bij jou Roxio is.

Eens gevonden klik je erop met de rechtermuisknop, en krijg je het vak te zien, met openen , bestandslocatie enz.........

Helemaal onderaan klik je dan op eigenschappen

Bovenaan klik je dan op Compatibliteit

Bij compatibileitsmodus vink je het vakje aan: Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren, en daar gebruik je Windows98/ME en klik dan op toepassen-OK

Normaal gezien zou het progje dan moeten werken

Laat maar iets horen als het niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sware,

Dank je voor je berichtje.

Ik kan roxio nergens vinden staat nergens tussen mijn progr. en software, dus jouw weet niet hoe ik nou jouw oplossing moet toepassen. De bedoeling is dat roxio er helemaal niet op gaat. Ik wil enkel de foutmelding bij het opstarten verwijderen. Heb je hier een oplossing voor. Alvast bedankt voor je moeite,

Groetjes Dwarrel...:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Swake,

De melding die ik krijg bij het opstarten is de volgende:

Het stuurprogramma wordt geblokkeerd omdat het incompatibel is.

Er is een stuurprogramma geinstaleerd dat stabiliteitsproblemen in het systeem veroorzaakt. Dit stuurprogramaa wordt uitgeschakeld, neem contact met de fabrikant van het stuurprogramma voor een update die compatibel is voor deze versie van windows.

Dan vervolgens een schermpje met online naar oplossingen zoeken. en als ik dat doe krijg ik dat er momenteel geen oplossing beschikbaar is.

ik heb via zoeken als gekeken of hij ergens iets over directCD /Roxio kan vinden maar kan nergens geen bestandjes vinden. Deze melding heb ik er op gekregen toen ik een oud cdtje met foto's wou bekijken.

Hoor graag van je

Groetjes Dwarrel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik al heel wat meer

Je krijgt eigenlijk een foutmelding dat het stuurprogramma van je cd/dvd lezer ontbreekt. Je gebruikt Windows Vista, is daar SP1 op geïnstalleerd, en zou je mij eens het merk en type van je cd/dvd lezer kunnen geven, zoek ik voor jou even de stuurprogramma's op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.