Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem met toegangsmachtiging


Jonas Haertjens

Aanbevolen berichten

Hoi...

Ik heb problemen met het laten uitvoeren van een exe bestand. Het is een crack.exe die bij mij al heeft gewerkt, maar na het fotmateren van mijn C: en herinstallatie van Windows Xp professional krijg ik deze foutmelding:

foutmeldingdl6.jpg

Ik vraag me nu af, waarom windows me het niet laat uitvoeren. Zelfs bij het uitschakelen van mijn antivirussoftware, het uitschakelen van beveiligingsservice en het veranderen van de bestandsnaam, krijg ik nog steeds geen toelating het bestand uit te voeren.

Ik kan het bestand wel verwijderen, verplaatsen, kopieren...

Weet iemand wat het probleem is? Of bestaat er een uitvoer modus waarbij ik niet wordt gehinderd?

Mvg, Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met de uitvoerbaarheid van het .exe bestand... Het heeft bij mij al zijn werk gedaan, toen mijn Windows nog geen virusscan of laat staan welk ander beveiligingscentrum had lopen. En nu, zelfs als ik de virusscanner permanent uitschakel, en alle services die ertoe kunnen leiden dat het uitvoeren wordt belemmerd, wordt ik nog steeds tegengehouden door...

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal geven we hier geen support voor cracks omdat dit duidelijk verboden wordt in de forumregels.

Desondanks is dit probleem normaal niet gelinkt aan het bestand zelf maar mogelijk een andere oorzaak.

Controleer het volgende:

1. Er is grote kans dat u pc een virus bevat, zoals be_dup eerder vertelde. Dit kan inderdaad deze reactie veroorzaken.

2. Schakel uw firewall programma uit. Dit probleem wordt gemeld met Kerio firewall en ook met enkele andere. Mogelijk moet je deze even verwijderen waarna het bestand kan geopend worden. Achteraf kan je deze terug installeren.

3.

Download Repair Permissions.exe:

http://djlizard.net/software/Repair%20Permissions.exe

Dubbelklik erop en die zal een nieuwe map aanmaken. Open die map.

Dubbelklik op !RUNME.BAT en laat het tooltje starten.

Wanneer het gedaan is, herstart je pc.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Karel,... Ik weet dat het onderwerp 'crack' allesbehalve Kosjer is op forums als deze, mijn excuses hiervoor.

En het .exe bestand bevat idd een virus:

virustl4.jpg

Maar desalniettemin wil ik dit uitvoeren, om naderhand de virus/spyware terug te verwijderen.

En bedankt voor die link Karel, maar zou je me iets meer uitleg kunnen geven wat het .bat bestand doet ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie: de computer is uw beste vriend ;) ik heb wel een sociaal leven :P

Maar daar kom ik niets mee vooruit,... Ik heb ondertussen nog wat zitten neuzen in mijn active services (Windows start -> Uitvoeren -> "services.msc" )

Maar, bij heropstarten staat alles terug zoals ervoor :( Mijn aangebrachte wijzigingen waren niet doorgevoerd. En ik weet al waarom: ik had ze ook moeten aanpassen in het msconfig venster, onder tabblad services (Windows start -> Uitvoeren -> "msconfig" -> Tabblad 'services' ) .. Windows is nogal hardnekkig op dat vlak blijkbaar.

Na afloop ben ik niets wijzer geworden waarom nu juist, zelfs zonder firewall, virussoftware, beveiligingscentrum of wat dan ook, die .exe niet uitvoerbaar is, terwijl hij vroeger met juist hetzelfde bestand geen probleem had :s.. (vroeger : voor het formateren van mijn schijf en herinstalleren van windows Xp professional met SP2 (sevice pack 2 ))

Weet iemand nog een oorzaak ?...

Mvg, Jonas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de regel 'de computer....' is de handtekening van Be_dup en geen deel van het bericht dus.

Het bat bestand was voor het geval dat je kerio had en zette de firewall goed.

Doordat het een virus bevat zet avg dat in quarantaine en kan je het zowiezo niet openen desondanks je hem uitschakelde.

Probeer als laatste redding even avg te verwijderen en kijk of je het dan kan openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.