Ga naar inhoud

Routers verbinden


Stefke1985

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan er me iemand op weg helpen ivm. het verbinden van een US Robotics ADSL inbelrouter en een US Robotics 22 mbps wireless cable/DSL router.

De ADSL inbelrouter is momenteel aangesloten maar wil de draadloze erbij aan hangen omdat ik nu een laptop heb.

Het is de bedoeling dat zowel de internet verbinding wordt gedeeld als ook de bestanden en printer die ik kan aansluiten op de draadloze router met een LPT-connectie. De printer is momenteel aangesloten op 1 van de computer en staat als gedeeld.

geeft het ook problemen dat er computer zijn waarop XP is geinstalleerd en andere VISTA ivm. netwerk?

Alvast bedankt!

Mvg,

Stefaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die ADSL inbelrouter die nu als modem/router functioneert gewoon staan zoals hij daar staat, dat doet hij goed ;)

Sluit je laptop/pc die op de draadlozen moet komen aan met een straigth kabel op de USrobotics 2cable/dsl router. Kijk naar het standaard gateway-adres (start uitvoeren; vul cmd in en druk op enter, vul daar ipconfig in en druk op enter). Surf naar dat adres (dus gewoon in internet explorer die cijfers invullen).

Stel daar je draadloze beveiliging in (liefst WPA(2), dat is veiliger). Gebruik hiervoor het boekje dat bij die router zit (hoewel het vaak duidelijk genoeg is). Haal nu de kabel eruit & probeer of je met je laptop/pc die op het draadloze moet op de router kan (dus na het ingeven van het wpa key naar die standaard gateway pagina surfen weer). Als dat gedaan is moet je daar de DHCP server uit zetten (dat zorgt ervoor dat die router in feite een gewone switch wordt).

Je draadloze zal even herstarten & vanaf dan verlies je connectie met die draadloze (die kan namelijk geen IP adressen meer doorgeven). Hang dan die draadloze met een straigth kabel aan je huidige modemrouter. Maak terug connectie met dat draadloos netwerk, en je gaat alles op 1 netwerk hebben, zowel de bedrade/draadloze aan je draadloze router, als de bedraad aangesloten pc's aan je niet-draadloze-modemrouter.

Vista/XP/Linux/whatever maakt niet uit, de communicatie verloopt via het netwerk dus dat moet werken. Daarvoor zijn platformonafhankelijke protocols uitgewerkt.

(maar ik vraag me af; als die tweede een cable/dsl router is; waarom wil je hem er dan BIJ hangen? een cable / dsl router kan normaal rechtstreeks de modemfunctie van je huidige toestel overnemen, waardoor je minder instelwerk zal hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 megabit is inderdaad oud (de standaard is nu toch 54, en eventueel 108 megabit).

Als je veel gegevens over je netwerk naar andere (eigen) computers wil versturen loont het misschien de moeite om eens te kijken naar een 54 megabit wireless (wat op zich nog steeds traag is), maar als het voor het overgrote deel internetten & kleine hoeveelheden data verzetten is maakt dat niet uit.

De snelste internetverbinding die momenteel (naar mijn weten) verkrijgbaar is is 24 megabit/sec (dommel ADSL2+), en bij Telenet raak je niet sneller dan 20megabit voor het duurste, en 10 megabit voor de standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.