Ga naar inhoud

Medion HDDrive2go 1,5 TB wordt regelmatig niet herkend


scalle

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijd geleden de 1,5 TB HDDrive2go harde schijf van Medion aangeschaft bij Aldi. Is ook voorzien van een eSATA-aansluiting. In negen op de tien keer herkent Windows de schijf niet, maw ze verschijnt niet in de verkenner noch in schijfbeheer. De schijf is wel degelijk geformatteerd. Wat heb ik al allemaal geprobeerd :

- de schijf draait wel degelijk, de blauwe led brandt

- via apparaatbeheer alle usb's verwijderd en bij opstarten opnieuw automatisch laten installeren

- stuurprogramma's geupdated (geen nieuwe stuurprogramma voorhanden)

- andere USB-kabel

- aangesloten op een pc met Windows 7 (zelfde probleem, nu eens wel dan weer niet wordt de schijf herkend)

- ook via de eSATA-aansluiting : ene keer wel dan weer niet herkend.

- op internet in diverse fora gezocht en de daar aangereikte oplossingen geprobeerd zonder resultaat

- PC ontladen

- Schijf uiteindelijk naam Medion teruggestuurd want nog in garantie. Na drie weken de schijf terug ontvangen, helaas, bij eerste poging werd de schijf al weer niet herkend, bij een aantal volgende pogingen ook weer niet tot ik ze op de andere pc met Windows 7 aansloot waar ze wel herkend werd, onmiddellijk daarna ook op mijn pc met XP werd ze herkend, tot 5 pogingen toe. De volgende dag niets meer, ik krijg ze nu al een week weer niet meer aan de praat.

Op het interventierapport van Medion staat - in het Frans (wie weet wat met "ras" bedoeld wordt ?) - défaut constaté = Ras - dans les spécifications (entrainement du dique dur).

Tot op heden heb ik al mijn software -en hardwarematige problemen kunnen oplossen via internet in het algemeen en via jullie forum in het bijzonder. Tot vandaag dus. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want Medion beweert dat de schijf bij hen wel werkt en dat er dus geen vuiltje aan de lucht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.