Ga naar inhoud

Fresonis

Lid
  • Items

    67
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    Windows 8
  • Monitor
    Philips 221EL
  • Moederbord
    ASrock Z77 Extreme 4
  • Processor
    Intel Core i5 3570 Quad Core 3.4GHz
  • Geheugen
    16 gb (2x8) Crucial Ballistix Sport 1600MHz DDR3
  • Grafische Kaart
    GeForce GTX 670 FTW Sig2
  • Harde Schijf
    Seagate Barracuda 2 TB ST2000DM001, Plextor SSD 256 GB M5S
  • Voeding
    Tagan TG 700 BZ, 700watt
  • Geluidskaart
    van moederbord
  • Behuizing
    Antec 1200

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Matige Kennis

Fresonis's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (6/14)

  • Eerste post
  • Actief
  • Gespreksstarter
  • Week één klaar
  • Een maand later

Recente badges

0

Reputatie

  1. Ik bestel een nieuw setje en zodra deze binnen is, dan zal ik zoals in het antwoord is besproken, het oude setje retourneren. Zodra zij hebben geconstateerd dat de modules defect zijn, zal ik mijn geld terug krijgen van het nieuw bestelde setje. Een prima oplossing dacht ik zo. Als dit allemaal is afgerond laat ik dat hier ook weten en zal ik vervolgens het onderwerp sluiten. Bedankt voor de hulp!!
  2. Het antwoord van Azerty: Beste Giliam Bosgra, U kunt het geheugen terug sturen d.m.v. een service aanvraag via onze website. https://azerty.nl/klantenservice/88/uitleg-service-aanvraag.html Blijkt het geheugen defect dan zullen wij het geheugen vervangen voor een nieuw setje. U geeft aan dat u niet zonder systeem kan, een alternatief zou zijn dat u zelf nieuw geheugen besteld via onze website. Wanneer u dit heeft ontvangen stuurt u het defecte setje terug om uw geld terug te krijgen. Vermeld wel duidelijk in de service aanvraag als u dit doet zodat wij hiervan op de hoogte zijn. Met vriendelijke groet, Niels van Wenum Service afdeling Azerty Zie de onderstaande link voor meer informatie betreft service http://azerty.nl/algemeen/content/88/garantie-defecten.html
  3. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en op mijn garantiebewijs staat inderdaad dat ik levenslange garantie heb. Ik heb gevraagd hoe we het probleem gaan oplossen en wacht nu op een bericht terug. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie ook weten.
  4. Ondertussen heb ik beide geheugenmodules los getest met de hammertest. Beide modules geven errors, de een 3300 en de ander 222. Deze zal ik nu dan zeker moeten gaan vervangen? Ik zal morgen uitzoeken of ik nog garantie op de geheugenmodules heb, dan stuur ik ze terug en anders bestel ik nieuwe. MemTest86.log
  5. ik zal straks de test uitvoeren voor de nacht met 1 geheugenmodule
  6. Je kan in het schema ook aanvinken welke test je wil laten doen. Gezien er bij test 13 hammertest de fouten zijn ontdekt, dacht ik dan kan ik die test ook alleen laten draaien.
  7. Afgelopen nacht heb ik een memtest gedaan. Nu heb ik deze gestopt en zie ik dat hij eigenlijk nog niet klaar was. Bij test 13 de hammertest heeft hij 0/4 gedaan. Daar geeft hij wel meer dan 5000 errors. Ik zit er aan te denken om vannacht nog een keer een test te doen en dan alleen test 13, gezien hij bij de andere testen geen error gaf. Is dit nodig en zoja, moet ik dat dan ook per module doen, dus 1 geheugenbankje eruit en de test draaien en een andere keer met het andere geheugenbankje? Mocht ik de boel moeten vervangen, dan zal ik toch weer hetzelfde kopen 16gb met 2 modules. Ik wist niet goed hoe ik die html bestand hier moest toevoegen, want als ik op die link klik dan zie ik niets. Maar vanuit mijn usb-stick kan ik het wel bekijken, daarom heb ik daar maar een screenshot van gemaakt. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. MemTest86.log
  8. Oke, goed om te weten. Gisteravond is het me niet gelukt om de test te starten, verschillende keren de cd gebrand. Eerste keer ging fout omdat ik het iso bestand op de cd brandde. Nu heb ik de iso uitgepakt en de bestanden van de bootmap op cd gezet, dat wil ook niet. In die map staan 2 bestanden, namelijk BOOT.CAT en MEMTEST.IMG . beide bestanden op cd gezet en pc geboot vanaf cd, maar ik kom gewoon in windows. Ik zal er straks verder naar kijken.
  9. In de handleiding staat dat de test zo lang mogelijk (bijv 20 uur) gedaan moet worden voor goede en betrouwbare resultaten. Betekent dit dat de test oneindig door kan gaan en ik deze handmatig moet afbreken of stopt de test automatisch? Op de site van memtest lijkt het erop dat het automatisch stopt.
  10. Ik heb de cd gebrand met de test, ik zal de test vanavond uitvoeren.
  11. ik ben inmiddels weer in mijn pc. ik dacht dat ik destijds AHCI had ingesteld, nu wat aan het testen geweest en nu blijkt dat ik de pc heb opgebouwd in idle ipv ahci. want ik heb nu sata mode op idle gezet en nu kom ik wel in mijn pc. kan ik dit later nog veranderen naar ahci of moet ik dan windows opnieuw opstarten? ondertussen zal ik de nieuwe opdracht uitvoeren
  12. Hallo, op dit moment kan ik niks meer doen. Per ongeluk tijdens het inpluggen van een usb kabel heb ik de clr cmos knop ingedrukt, de pc stond uit en startte toen op. omdat ik niet wist wat dit was power kabel eruit getrokken uit paniek. Nu pc aangedaan en kom ik in bios setup. ik heb begrepen dat ik met die knop de bios naar default instellingen terug breng. ik heb een ssd met hdd, op de ssd staat windows 8. nu wil mijn pc niet meer starten, ik krijg een bsod met inaccessible boot device. Ben al tijd aan het zoeken naar een oplossing. Ik weet zo niet meer wat mijn instellingen van 2 jaar geleden waren. De bios is nu: sata mode is AHCI, de boot gaat nu eerst via mijn ssd daarna langs de dvd lezer. Deze stond met default op boot 1: hdd en boot 2 dvd. Dus dat aangepast maar nog steeds kan ik niet in mijn pc komen. Bah, zo de balen hier van dat ik niet weet wat ik moet doen. Kon ik maar bellen met iemand, ging een stuk sneller dan zoeken..
  13. Zojuist nog een andere BSOD erbij gekregen: dpc watchdog violation Het bestandje hiervan heb ik ook toegevoegd als bijlage Laatste BSOD.txt
  14. Momenteel ben ik ook aan het rondkijken voor een nieuwe videokaart. Ik zat te denken aan GTX 970. Hier moet ik nog een keuze in maken welke ik van die serie ga nemen. Momenteel denk ik aan de MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G. Bij hardware.info heb ik gezocht naar informatie en gevraagd wat anderen ervan dachten en dat ik dus momenteel ook tegen die BSOD's aan loop en dat ik daarvoor bij jullie mijn probleem heb uitgezet. Iemand vroeg of mijn voeding nog wel stabiel en goed was. Ik heb totaal geen idee hoe ik dat kan testen en of deze inderdaad nog wel goed is. Het is een model dat ik in 2008 heb aangeschaft en tot op heden nog steeds gebruik omdat ik destijds blijkbaar al een hoge voeding heb aangeschaft (700 watt). Kan het zo zijn dat ik dan ook een nieuwe voeding aan moet schaffen? Mocht dat het geval zijn, dan denk ik aan Corsair RM Series 650W
  15. Hallo Kweezie, Bedankt voor je antwoord. Ik heb de opdrachten uitgevoerd. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. http://speccy.piriform.com/results/Lj05BR003OC2kM7tdiDtwM1 BSOD's.txt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.