Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

habhab

Lid
  • Aantal items

    157
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over habhab

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 02-06-1965

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Land
    België

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Dit topic mag gesloten worden. Probleem is volledig opgelost! HARTELIJK DANK!
  2. En opnieuw een schot in de roos. Ik was eigenlijk net van plan een ander topic te openen omdat het scannen naar een folder op de PC sedert enkele dagen niet meer werkte. En ja, mijn netwerk stond inderdaad op openbaar. Snel dit even aangepast, en de scanner werkt opnieuw. Pingen lukt ook nog altijd, dus het ziet er goed uit! Hartelijk dank!
  3. Ik heb de entry verwijderd, en daarna leek ping wel te werken (en ik heb wel degelijk lmhosts verwijderd). Doch na een tijdje (enkele minuten) begon mijn PC wat raar te doen (scherm werd blank, Fences werkte niet meer naar behoren, …). Toen besloot ik maar om even te rebooten. Blijkt nu dat er een grote Windows 10 update klaar zat. Die heb ik dan maar uitgevoerd. Ik weet dus niet 100% zeker of het nu met het verwijderen van die entry te maken heeft, of met de update, maar we zijn nu een half uurtje verder en ping HostName werkt nu prima. Ik heb ondertussen al eens verwisseld van account, en teruggekomen naar deze account, en nog steeds geen problemen gezien. Ik zou deze case nog even open houden. Binnen enkele dagen rapporteer ik dan of het echt wel is opgelost, en dan kan deze case worden afgesloten. Ok?
  4. Ik leer bij In referentiebeheer zie ik nas-vc-2. Wat wil je dat ik hiermee doe? Ik heb geen probleem met aanloggen op de NAS-server.
  5. Kun je me zeggen hoe ik "referentiebeheer" en "Windows-referenties" kan vinden? Ik heb een Nederlandstalige Windows 10 Pro. Met "Configuratiescherm", bedoel je "Instellingen"? Daarna "Accounts"? Maar ik vrees dat ik daar niets van "Referentiebeheer" kan vinden. Zie screenshot 1. De "Advanced IP Scanner" kon de NAS-VC-2 ook vinden. Ik heb dit even gedraaid met, en zonder lmhosts. Met lmhosts is het natuurlijk logisch dat ie gevonden wordt, maar zonder lmhosts lukt het ook. Wat me wel opviel is dat zonder lmhosts file, er een HTTP... lijn extra staat onder de NAS-VC-2 - dit is de link waarmee ik in de administratiepagina kan geraken via een webbrowser. Zonder lmhosts file zie ik die HTTP... lijn niet. Zie screenshot 2.
  6. De NAS heeft geen vast IP. Ik begrijp dat dit idd misschien beter is, maar ik denk toch niet dat iets hiermee te maken heeft? Ik ga eens in de Telenet modem kijken, maar ook daar weer weet ik niet juist wat er zou kunnen veranderd zijn. Ik heb net nog even geprobeerd (na laatste reboot van de NAS-server), en opnieuw werkt PING niet via HostName. Het enige dat ik kan bedenken is dat de computer even in sleep mode is geweest (ik moet heraanloggen na een tijdje niet gebruik). Ik vraag me af wat er nu kan voor zorgen dat ping voordien wel werkt, en daarna niet meer.
  7. Helaas, maar dit levert nog altijd hetzelfde resultaat, zoals je kan zien in de screenshot. Als ik de NAS-server echter opnieuw reboot, dan lukt het pingen naar HostName weer wel. Zie tweede screenshot. Ik heb echter geen flauw idee wat de trigger is om het plots niet meer te willen doen. (ik heb voor die test natuurlijk de lmhosts file verwijderd).
  8. Stupid me 😞 Had vermoedelijk de NAS-server niet gereboot nadat de nieuwe Telenet router was geïnstalleerd. Nu ik dit gedaan heb (omdat een nieuwe update werd geïnstalleerd), is het probleem opgelost. Sorry, sorry, sorry...
  9. Nog even meegeven dat ik voor zover ik weet niets heb gewijzigd aan de setup. Enkel een nieuwe Telenet modem lijkt het begin van dit issue. Maar je kan natuurlijk nooit 100% zeker zijn, dus wil ik graag met jou tip even verder zoeken. Ik ben nu echter niet zo vertrouwd met deze materie. Wat bedoel je met "referentiebeheer", en hoe kan ik hiermee nagaan of de credentials voor de NAS-server correct staan.
  10. Bijkomende info: Ik heb een entry toegevoegd aan "lmhosts", en hiermee is het probleem natuurlijk opgelost. Doch dit lost de kern van het probleem natuurlijk niet op, en is eerder een lapmiddel. Ik zou toch nog graag verder onderzoeken wat er aan de hand is, en waarom ik mijn NAS server niet via HostName kan bereiken, en enkel via IP-adres. Bedankt!
  11. Lang geleden dat ik jullie nog eens nodig heb gehad. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik heb reeds een poging gedaan om op jullie forumgeschiedenis te zoeken, maar ik vrees dat dit me niet veel verder heeft geholpen. Ik heb een Synology DS218+ NAS server (versie 6.2.2-24922 update 2), en een PC met Windows 10 Pro (versie 1803 - build 17134.885). Op deze PC heb ik twee accounts (beiden Admin rights). Het probleem is aanwezig bij beide accounts. Ik merkte dat ik plots mijn NAS server niet meer kon bereiken via de verkenner. Nadat ik de PC reboot, lukte dat weer wel. Na wat zoeken blijkt dat ik na de reboot van de PC, de NAS server kan pingen via zijn IP adres (IPv4), doch niet via zijn HostName. - Ping 192.168.0.100 levert mooi een reply - Ping NAS-VC-2 (de HostName) levert "Ping request could not find host NAS-VC-2." Na die reboot kan ik de NAS server "\\nas-vc-2" ook zien via de verkenner, en kan ik aan alle folders en files. Dus enkel ping lijkt niet te lukken. Maar als ik vervolgens afmeld van mijn account op de PC, en terug aanmeld, dan wordt het probleem erger. Als ik dan probeer de NAS server terug te zien in mijn verkenner, dan lukt dit niet meer. Ik krijg de melding "Geen toegang tot \\nas-vc-2", en de vraag om de spelling te controleren, of na te gaan of er niets met het netwerk is. Ik heb de optie "Problemen vaststellen" geprobeerd, doch dit brengt ook geen soelaas. De enige mogelijkheid om mijn NAS server terug te kunnen bereiden via de verkenner is de PC volledig rebooten, en vervolgens niet meer afmelden van mijn accounts. Een (belangrijk?) detail is dat gisteren een technieker van Telenet een nieuwe modem heeft geïnstalleerd (type: 24*8 DOC 3 WIRELESS - DOCSIS). Ik vermoed dat het daarna is beginnen foutlopen. 100% zeker of het daarmee iets heeft te maken ben ik niet, maar het valt me wel op dat ik voordien die problemen niet had vastgesteld. Ik heb verder ook geen enkel probleem met mijn thuisnetwerk, smart-TV, webcam, ...
  12. Dag Passer, Bedankt voor je extreem snelle feedback. Ik ga eerst nog even iets anders proberen. Ik zie namelijk in het blue screen dat het probleem blijkbaar te maken heeft met "nvlddmkm.sys", wat na wat googlen blijkt te maken hebben met de NVIDIA driver. Ik heb even via Apparaatbeheer de laatste versie van de driver geïnstalleerd (bleek dus dat ik niet de laatste versie had). Nu eerst even afwachten of het probleem is opgelost (als ik geen crashes meer heb in een week, dan noteer ik dit als solved). Greetz, Hans
  13. Hallo, Mijn Windows 10 PC reboot ongeveer minstens één keer per dag. Ik krijg het fameuze "blue screen", die deze dagen is uitgerust met een fancy barcode (die na enkele seconden verdwijnt, dus ik snap de zin er niet van - geen mens die op tijd is om die code te scannen met een smartphone). Ik heb toch een foto kunnen nemen, en deze even aangehecht. Ik probeer via Microsoft zelf ook wel hulp te krijgen, maar daar beland je snel op "automatische helprobots", waarvan ik twijfel of die mij een oplossing gaan bieden. Ik weet wel dat ik hier niet onmiddellijk een kant en klare oplossing ga krijgen, maar als iemand me op weg kan helpen om uit te zoeken wat eventueel aan de hand is? Niet 100% zeker of dit er iets mee te maken heeft, maar mijn "gevoel" zegt me dat het probleem ontstaan is (want vroeger had ik dit niet!) na: - upgrade naar Windows 10 Anniversary Edition (waarvan ik al hoorde dat er meer problemen zijn); maw Windows 10 Pro, build 14393.693, versie 1607 - na installatie van Dragon NaturallySpeaking Premium - versie 13.00.000.527 Ik geef die info enkel omdat ik denk dat het er mee te maken kan hebben. Dit is echter puur buikgevoel. Graag even feedback van een van jullie experten. Bedankt, Hans
  14. Ik gebruik Windows Storage Server 2012 R2 Essentials op een Seagate NAS server. Ooit heb ik de Media Server Role geinstalleerd, maar daar de Seagate nu niet echt een performante machine is, heb ik die role snel weer "proberen" te verwijderen. Lukt niet zo goed, blijkt nu. Als ik op de server mijn Essentials Dashboard opstart, zie ik dat PowerShell na een tijdje ook wordt opgestart. Na een 10-tal seconden flitst er een errormessage voorbij en sluit PowerShell weer af. C:\Windows\system32\Microsoft.Windows.ServerEssentials.MediaStreamingEnabler.exe : The term ‘C:\Windows\system32\Microsoft.Windows.ServerEssentials.MediaStreamingEnabler.exe is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again. At line:1 char:1 + C:\Windows\system32\Microsoft.Windowd.ServerEssentials.MediaStreamerEnabler.exe + ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- + CategoryInfo : ObjectNotFound: (C:\windows\syst…mingEnabler.exe:String) [], CommandNotFoundException + FullQualifiedErrorId : CommandNotFoundException Nadat bovenstaande message voor een fractie van een seconde zichtbaar was, sluit PowerShell af, en start vervolgens Essentials Dashboard correct op. Maar ik haat error messages, ik hou van een zo clean mogelijk systeem. Ik ben niet zo'n PowerShell expert, maar het lijkt me duidelijk dat bij het opstarten van Essentials Dashboard, er ergens een script wordt opgestart die nog verwijst naar de reeds uninstalled Media Server Role. Ik vermoed dat het dus kan opgelost worden om die script ergens te desactiveren. Maar zoals ik al zei, ik ben hier geen expert. Iemand op dit forum die dat wel is?
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.